- Meddelanden
- 14
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 6
Jag har 1 miljon i blancoskulder (spelmissbruk) Dessa kostar mig cirka 20.000kr i månaden. Jag har 6-8.000kr över när lånen är betalda. Inga skulder hos KFM eller inkasso. Jag känner att jag står vid stupet redo att falla när som helst!
Jag bor med sambo (som har en mycket bra ekonomi) i ett hus som vi har lån på 1.000.000kr / 2. Två små barn under fem år. Ett övervärde på huset på kanske 150-200.000kr. Vi bor väldigt billigt jämfört med hyreslägenhet.
Om jag skulle hamna hos KFM i framtiden - kommer det bli tal om att utmäta huset? Hade egentligen bara velat släppa alla skulder och invänta löneutmätning, för att sedan påbörja processen med skuldsanering.
Tanken att behöva ta mina barn från vårat hus dödar mig.
Jag behöver era tankar och tips här!
God fortsättning!
Jag bor med sambo (som har en mycket bra ekonomi) i ett hus som vi har lån på 1.000.000kr / 2. Två små barn under fem år. Ett övervärde på huset på kanske 150-200.000kr. Vi bor väldigt billigt jämfört med hyreslägenhet.
Om jag skulle hamna hos KFM i framtiden - kommer det bli tal om att utmäta huset? Hade egentligen bara velat släppa alla skulder och invänta löneutmätning, för att sedan påbörja processen med skuldsanering.
Tanken att behöva ta mina barn från vårat hus dödar mig.
Jag behöver era tankar och tips här!
God fortsättning!