Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad gäller kring privatskulder vid skuldsanering?

Okej, då hänger jag med. Tack för klarheten från dig och de andra i tråden.

Men du var inne på själva sanerings tiden, som jag inte heller har bra koll på. Om jag förstår det rätt så betalar jag och Kronofogden hennes amorteringar under fem år, sen står hon ensam?

Och vad är ”0-plan”?
Hon kommer att få fortsätta betala på lånet varje månad under hela din sanering. Säg att ni betalade 3000 kr/mån tillsammans innan. Nu får hon ensam stå för att betala dessa 3000 kr till banken.

Hon kommer att få fortsätta betala på lånet varje månad under hela din sanering. Säg att ni betalade 3000 kr/mån tillsammans innan. Nu får hon ensam stå för att betala dessa 3000 kr till banken.
Så är det. Men om den som skuldsaneras inte har en 0-plan kommer en del att betalas även av denne. Så lånet minskar snabbare än de 3000 kr/mån. Om det fortfarande finns en skuld kvar när skuldsaneringen är klar är det endast medlåntagaren som kan krävas på betalning.

Okej, då hänger jag med. Tack för klarheten från dig och de andra i tråden.

Men du var inne på själva sanerings tiden, som jag inte heller har bra koll på. Om jag förstår det rätt så betalar jag och Kronofogden hennes amorteringar under fem år, sen står hon ensam?

Och vad är ”0-plan”?
Nej, hon kommer få fortsätta betala varje månad även under skuldsaneringen.

Jag är osäker på om det även betalas på skulden i en skuldsanering från din sida, men skulle det göras så räknas det ju av från skulden som extra amortering skulle jag anta.

Nej, hon kommer få fortsätta betala varje månad även under skuldsaneringen.

Jag är osäker på om det även betalas på skulden i en skuldsanering från din sida, men skulle det göras så räknas det ju av från skulden som extra amortering skulle jag anta.
Varför svara på något som redan är besvarat flera gånger ovan och sen lägga till en osäkerhetsfaktor på en fråga som också redan är besvarad av folk som vet.

Lånar tråden då det verkar som att trådskaparen fått svar.
Ni som har en privat skuld med i saneringen, krävde KF något underlag eller bevis på att pengar lånats mellan er?

Ni som har en privat skuld med i saneringen, krävde KF något underlag eller bevis på att pengar lånats mellan er?

Nej

Bara bevis på swish betalningen och summan då. Dvs kontoutdrag på det

Jag är borgenär i en sanering. Jag fick skicka in underlag på kapitalbelopp och ränta.

som gäldenären fick godkänna.
Det görs ytterst lite kontroller på skulder i en sanering om gäldenären godkänner. Titta bara på ARS som hittar på summorna. Godkänner bara gäldenären så lägger inte kfm någon vikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp