Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad gäller? fru, bil, utmätning

Om jag skulle sälja min bil till min mamma och hon är och hälsar på mig. Då kan aldrig de beslagta bilen. I så fall kan de ju beslagta alla bilar som är i närheten av där jag bor

Precis. Får hoppas inte grannen har något otalt med KF.
Hur luddigt det egentligen är går att läsa om då KF tog saker på en gård som inte var gäldenärens.

Precis. Får hoppas inte grannen har något otalt med KF.
Hur luddigt det egentligen är går att läsa om då KF tog saker på en gård som inte var gäldenärens.
Men tog dom pga att man ansåg det var gäldenärens.

Men tog dom pga att man ansåg det var gäldenärens.
Men Lasseman...om de nu ansåg detta. Hur bevisar man att man faktiskt äger dessa saker och att de inte tillhör gäldenären? Det är en fråga jag inte riktigt blir klok på.

Men Lasseman...om de nu ansåg detta. Hur bevisar man att man faktiskt äger dessa saker och att de inte tillhör gäldenären? Det är en fråga jag inte riktigt blir klok på.

Jag tycker med det är märkligt, så som han uttrycker sig så är det KFM är gud och kan göra som man vill med folk saker, kvitton och annat är inte giltiga bevis. Utan tex skulle du gå på en klätterställning och KFM får se detta så kan dom utmäta hela klätterställningen p.g av du som har skulder har gått på den. TYP

Det är upp till som som tycker dom äger sakerna att bevisa det, dom verkar ju inte tycka det var några konstigheter så dom hade alla papper eller hur dom uttryckte det.
Ingen aning om dom lyckades.

Med sånt misstag ska personen i fråga få sparken på dagen
Låter hårt för att man gör det man skickat brev om ett par gånger. Jag har utnätt saker i uthus som någon hörde av sig och tyckte det var dennes.. har för mig det kom in något underlag så en fogde upphävde utmätningen på ett par saker då.

Vilka grunder har man för att ”tro” att det finns något att utmäta? Känns en aning godtyckligt.
Ja det brukar som jag nämnt heta det här.
Det kallas oftare bedömningar dock.

Det beror på så mycket olika, och olika handläggare gör olika bedömningar. Man kan ha hittat något man utrett vidare, man kanske gått igenom kontoutdrag och hittar något av intresse där, kan vara tips. Finns mängder med varianter.
Vi kan kalla det för godtyckligt om det känns bättre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp