Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad gäller efter avslutad sanering?

Min avslutas nu 31/12, det jag undrar över eftersom jag ligger efter med betalplanen, är om borgenärerna har någon möjlighet överklaga eller annat en tid efter
det att saneringen är över, eller måste dom göra det innan?
Jag ligger för närvarande efter med en månad på 7K av totalt 12k, och det kommer bli en månad ytterligare nu November då jag kommer betala in 7K av 12K,
så totalt 12K efter på två månader under min 5 års period, dessa månader är inte efter varandra.
Vad jag läst, är att borgenärerna får sin betalning och information om utebliven betalning mån 12, så undran är ju vilket datum.

Min avslutas nu 31/12, det jag undrar över eftersom jag ligger efter med betalplanen, är om borgenärerna har någon möjlighet överklaga eller annat en tid efter
det att saneringen är över, eller måste dom göra det innan?
Jag ligger för närvarande efter med en månad på 7K av totalt 12k, och det kommer bli en månad ytterligare nu November då jag kommer betala in 7K av 12K,
så totalt 12K efter på två månader under min 5 års period, dessa månader är inte efter varandra.
Vad jag läst, är att borgenärerna får sin betalning och information om utebliven betalning mån 12, så undran är ju vilket datum.
Det spelar ingen roll om du betlar in 7k. Betalningen räknas som ofullständig.

Det är bättre du sparar dem 7k denna månaden, så du kan betala hela nästa månad. Då har du "bara" 2 missade betalningar och en omprövan från borgenärer kommer avslås.

EDIT: Betalningsfritt nästa månad haha

Jag har då hört att det är bättre betala det man kan än inget alls, det visar på betalningsvilja.
Men vågar jag strunta helt i att betala den här månaden iom att nästa är betfri, och skusan avslutas den sista Dec, ligger isf back med 2 månader totalt
och en skuld på 19K av 24K tot, eller är det helt idiotiskt.

Senast ändrad:
Det spelar ingen roll om du betlar in 7k. Betalningen räknas som ofullständig.

Det är bättre du sparar dem 7k denna månaden, så du kan betala hela nästa månad. Då har du "bara" 2 missade betalningar och en omprövan från borgenärer kommer avslås.

EDIT: Betalningsfritt nästa månad haha
Det är det som man ligger efter med som alltid betalas först.

Så säg att man missar 6 av 12k i juli
Betalar 12k i Augusti. Då blir det 6000 kr på Julis betalning och 6000kr på Augustis betalning
Betalar 6k i September så är det 6000 kr på det man ligger efter i Augusti. Då ligger man efter med hela Septembers betalning

I detta fall om personen har missat en halv betalning för länge sen och sen betalt fullt varje månad till nu så är det en halv betalning i Oktober som personen ligger efter. Betalar personen en halv betalning i November så är personen ikapp med Oktobers betalning men ligger efter med hela Novembers betalning. Ligger efter med totalt 1 betalning. Finns det missade betalningar så går pengarna alltid mot det äldsta missade beloppet först.

Men det stämmer att i slutskedet så är det väldigt osannolikt att man tappar saneringen på grund av varken 1 eller 2 missade betalningar.

Jag har då hört att det är bättre betala det man kan än inget alls, det visar på betalningsvilja.
Men vågar jag strunta helt i att betala den här månaden iom att nästa är betfri, och skusan avslutas den sista Dec, ligger isf back med 2 månader totalt
och en skuld på 19K av 24K tot, eller är det helt idiotiskt.
Det kommer inte krävas in några betalningar i efterhand om inte en omprövan går igenom. KFM har själv 3 missade betalningar som krav för att omprövan ska godkännas.
Så det är en stor risk att saneringen bara avslutas, och du får leva ditt nya liv skuldfri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp