Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vad fan? har jag fått en anmärkning nu?

Japp, det ser så ut, du får skynda dig att betala, är det din första blir skulden sekretessnoterad och syns inte på uc.. hinner kfm göra utredning på dig och avsluta den, så utgör avslutet av utredningen en anmärkning i sig, och då har det ju ingen större betydelse att den angående ditt CSN blir sekretessmarkerad vid betalning
Gäller det med sekretessen missbruk av kredit också? Eller är det bara första anmärkningen?

Kommer inbetalningskortet från CSN? Har inte fått något ännu.... borde det inte komma innan Anmärkningen? Eller hur brukar det va?
Jag har fått en papper som det står beslut på och som säger att jag ska betala in en summa före den sista mars. Så har de vart med alla skulder jag släppt till KFM. Har alltid stått den sista i månaden som sista dagen att betala. Även csn

Jag har fått en papper som det står beslut på och som säger att jag ska betala in en summa före den sista mars. Så har de vart med alla skulder jag släppt till KFM. Har alltid stått den sista i månaden som sista dagen att betala. Även csn
Vet du om du fick pappret innan eller efter det syntes hos UC? Har ju under lång tid varit en jäkla oröra med brev och räkningar här hemma. Har helt tappat kollen :(

Vet du om du fick pappret innan eller efter det syntes hos UC? Har ju under lång tid varit en jäkla oröra med brev och räkningar här hemma. Har helt tappat kollen :(

Först fick ja pappret om ansökan om betalningsföreläggande.
Sen när jag skickat in kvittot på att jag tagit emot pappret och inte bestrider skulden fick jag en betalningsanmärkning,

sen fick jag ett papper där det står beslut. Där framkommer en summa som jag ska betala innan den sista den månaden. Om jag inte betalde gick detta vidare till en annan avdelning som hade med utmätningar och utredningar att göra.
När jag inte betalde skulden kom det ett papper där de stod skuldsaldo.

Först fick ja pappret om ansökan om betalningsföreläggande.
Sen när jag skickat in kvittot på att jag tagit emot pappret och inte bestrider skulden fick jag en betalningsanmärkning,

sen fick jag ett papper där det står beslut. Där framkommer en summa som jag ska betala innan den sista den månaden. Om jag inte betalde gick detta vidare till en annan avdelning som hade med utmätningar och utredningar att göra.
När jag inte betalde skulden kom det ett papper där de stod skuldsaldo.
Okej tack så mycket för svar. Jag har inte ens skickat in föreläggandet.

Så här står det idag i min uc:

Skuld hos kronofogden saknas per 2017-03-10.

UC saknar uppgift om historiskt skuldsaldo.

1 st anmärkning på totalt 2,1 tkr finns registrerad.

Inga ansökningar finns registrerade

Restförd studiemedelsavg2017-03-16 2.098 kr

Har jag en betalningsanmärkning nu?
Ja du har fått en betalningsanmärkning och skuldsaldo. När det är statliga skulder får man en anmärkning direkt.

Så här står det idag i min uc:

Skuld hos kronofogden saknas per 2017-03-10.

UC saknar uppgift om historiskt skuldsaldo.

1 st anmärkning på totalt 2,1 tkr finns registrerad.

Inga ansökningar finns registrerade

Restförd studiemedelsavg2017-03-16 2.098 kr

Har jag en betalningsanmärkning nu?
Betala in fort och be om att få detta sekretessbelagt

Ja du har fått en betalningsanmärkning och skuldsaldo. När det är statliga skulder får man en anmärkning direkt.
Fan, fan! Funderar på om det inte är dags att skita i att va rädd för anmärkningar. Har fler förelägganden som jag inte skickat in. Det tar ju kål på en. Kanske bättre att låta anmärkningarna komma och kunna slappna av?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp