Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad förbättrar UC scoren?

Jag undrar hur mycket som händer med min UC score på en månad om man inte får bort några FF, inte heller nollar några krediter, utan bara betalar minsta möjliga beloppet på lånen man har för den månaden.

Min nästa FF går ut i oktober. Jag ligger idag på ca 20% i UC score.
Blir scoren bättre för varje månad som går, även om ingen FF försvinner? Eller är det så att den kommer ligga runt 20% fram tills FF börjar trilla bort?

Det kommer med största sannolikhet bli ganska lika. Ett undantag är ifall några av dina ff fyller ett halvår. Jag brukar hålla koll på när det närmar sig (mest bara för att det är skoj när det rör sig i alla fall lite) och det brukar få i alla fall lite effekt i positiv riktning

Det kommer med största sannolikhet bli ganska lika. Ett undantag är ifall några av dina ff fyller ett halvår. Jag brukar hålla koll på när det närmar sig (mest bara för att det är skoj när det rör sig i alla fall lite) och det brukar få i alla fall lite effekt i positiv riktning

så uc scoret blir bättre när ff blir 6månader och äldre? :eek:o_O Har tre ff som fyllt över 6månader nyss men inget hände..konstigt :(

så uc scoret blir bättre när ff blir 6månader och äldre? :eek:o_O Har tre ff som fyllt över 6månader nyss men inget hände..konstigt :(

För mig brukar det nästan alltid ticka ner några tiondelar i alla fall. Hur är det för er andra? Kanske det skiljer sig beroende på hur många man har totalt eller hur "allvarliga" de är? Eller att effekten kommer tidigare på vissa (typ tre månader)?

Ja, har 5ff totalt varav att 3 fyllde 6 månader och mer nyligen. Uc score och hur det fungerar kommer alltid för mig vara en gåta:facejoy:

Läste nånstans att det är 2400 parametrar i deras system även om det låter otroligt så vet inte om man kan tro på det riktigt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp