Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad får ni över efter löneutmätning?

Är man sambo och får löneutmätning eller skuldsanering så blir sambon indirekt drabbad då dennes inkomst räknas med.
Givetvis då levnadsstandarden dras ner.

samtidigt så ska man ha kvar till halva hyran, halva matkostnader och halva kostnaden för barn. Sen givetvis lyxgrejer såsom Netflix abonnemang etc får ju hon stå för själv.

men annars så tkr jag inte sambon blir direkt drabbad.

Sen finns det lite fulknep för att gå runt det hela också, men inget direkt man kanske ska gå in på.

Givetvis då levnadsstandarden dras ner.

samtidigt så ska man ha kvar till halva hyran, halva matkostnader och halva kostnaden för barn. Sen givetvis lyxgrejer såsom Netflix abonnemang etc får ju hon stå för själv.

men annars så tkr jag inte sambon blir direkt drabbad.

Sen finns det lite fulknep för att gå runt det hela också, men inget direkt man kanske ska gå in på.
Det delas ju bara på hälften om man har exakt samma lön, annars betalar man mer om man tjänar mer än sin sambo alternativt mindre om man tjänar mindre :)
@Lasseman @Insatt har jag fel i detta?

Senast ändrad:
För att min sambo inte har någonting med mina lån att göra, så ska ju inte drabba henne. Och skulle det vara så, så skulle nog 99% av alla sambosar skriva sig på en annan adress så wips, får man istället behålla hela lönen då man står ”ensam” med barn.
Inte så kul heller att få hela sin lön tagen och sen dagen efter löning bli dumpad av partnern. Då är goda råd dyra.

Det delas ju bara på hälften om man har exakt samma lön, annars betalar man mer om man tjänar mer än sin sambo alternativt mindre om man tjänar mindre :)
Nej.

min sambo kommer inte behöva betala mer, de sa de iaf min handläggare.

min sambo ska betala hälften och jag hälften av hyran/mat/barn/resor till och från jobb.

Nej.

min sambo kommer inte behöva betala mer, de sa de iaf min handläggare.

min sambo ska betala hälften och jag hälften av hyran/mat/barn/resor till och från
Ok! En annan fråga, kollar de ens sambos lönespecar? Min man har en garantilön fram till slutet av februari, sen kommer den sänkas med 10.000:-, vilken lön ska jag ange att han har?

Ok! En annan fråga, kollar de ens sambos lönespecar? Min man har en garantilön fram till slutet av februari, sen kommer den sänkas med 10.000:-, vilken lön ska jag ange att han har?
Nej, de kollar inte din sambos lönespec

ange den han kommer få senare. Antar din utmätning ännu inte börjat förrens då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp