Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad får ni över efter löneutmätning?

Intressant.
Hur räknar som?
Jag har 24k ut.

sambon har 20k ut.

eftersom de inte kan röra hennes lön så gissar jag att de inte kan ta hela min lön bara rakt av?

gissningsvis får jag behålla mina 12k till halva hyra och halva mat samt halva för barnen.
Då skulle vi ha 32k kvar tillsammans. Är ungefär 100% mer än vad vi haft innan.
Varför kan de inte ta hela din lön? Om ni klarar er på din sambos alltså?

Ok! Jag väntar nämligen på att få utmätning snart. Har bara 11.000:- ut men mannen har kanske 25.000:- ut. Jag tänkte att de kommer typ ta hela min inkomst.
Du kan räkna ut på kfm sida vad dom kommer dra.
Vill du betala mer går du betala in det själv vid sidan om löneutmätningen.

Varför kan de inte ta hela din lön? Om ni klarar er på din sambos alltså?
För att min sambo inte har någonting med mina lån att göra, så ska ju inte drabba henne. Och skulle det vara så, så skulle nog 99% av alla sambosar skriva sig på en annan adress så wips, får man istället behålla hela lönen då man står ”ensam” med barn.

För att min sambo inte har någonting med mina lån att göra, så ska ju inte drabba henne. Och skulle det vara så, så skulle nog 99% av alla sambosar skriva sig på en annan adress så wips, får man istället behålla hela lönen då man står ”ensam” med barn.
Är man sambo och får löneutmätning eller skuldsanering så blir sambon indirekt drabbad då dennes inkomst räknas med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp