Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad betyder det sista i villkorsändringar från Ikano?

Villkorsändring

Hej!

Den 7 april 2025 ändrar vi några av villkoren för produkterna Ikano banklån och

Ikano Billån. Vi genomför en rad uppdateringar och förtydligande av villkoren enligt följande:

• Borttagande av hänvisning till telefontjänster eftersom sådana inte längre kommer att tillhandahållas av banken.

• Förtydligande av förutsättningar vid användning av BankID relativt banken.

• Reglering om att banken tillämpar tak för vissa kreditkostnader och dröjsmålsränta när så ska ske enligt tvingande lag.

• Borttagande av möjlighet att avtala om att banken, i stället för att utbetala nytt lån till kredittagaren, ska nyttja krediten för att amortera ned eller lösa lån för
kredittagarens räkning.

Villkorsändring

Hej!

Den 7 april 2025 ändrar vi några av villkoren för produkterna Ikano banklån och

Ikano Billån. Vi genomför en rad uppdateringar och förtydligande av villkoren enligt följande:

• Borttagande av hänvisning till telefontjänster eftersom sådana inte längre kommer att tillhandahållas av banken.

• Förtydligande av förutsättningar vid användning av BankID relativt banken.

• Reglering om att banken tillämpar tak för vissa kreditkostnader och dröjsmålsränta när så ska ske enligt tvingande lag.

• Borttagande av möjlighet att avtala om att banken, i stället för att utbetala nytt lån till kredittagaren, ska nyttja krediten för att amortera ned eller lösa lån för
kredittagarens räkning.
Jag tolkar det som att IKANO inte betalar ut pengar till ditt konto, utan löser andra lån och krediter direkt.

Ett steg i att inte kunna öka skuldbördan hos någon person, utan att bara flytta skuldbördan till IKANO.

Jag tolkar det som att IKANO inte betalar ut pengar till ditt konto, utan löser andra lån och krediter direkt.

Ett steg i att inte kunna öka skuldbördan hos någon person, utan att bara flytta skuldbördan till IKANO.
Men det står ju borttagande av möjlighet?

Det här med flera negativa... Jag får det till motsatsen.. Men icke säker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp