Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad betyder de att man bestrider ett ärende från kronofogden??

vad innebär de att man bestrider ett ärende?? Att man typ strejkar o vägrar betala??:/ men om man har tagit ett lån o godkänt lånevillkoren då e man väl skyldig o betala tebax?:/ Kan ärendet dras till rättegång? Va innebär de??? Att man ska sitta o vittna om varför man inte vill betala?;s

Har nämligen ett ärende hos vivus som nu gårr vidare till kronofogden... Tänkte försöka dra ut på processen så ja hinner betala av de på 2-3 månader innan de blir löneutmätning:(

vad innebär de att man bestrider ett ärende?? Att man typ strejkar o vägrar betala??:/ men om man har tagit ett lån o godkänt lånevillkoren då e man väl skyldig o betala tebax?:/ Kan ärendet dras till rättegång? Va innebär de??? Att man ska sitta o vittna om varför man inte vill betala?;s

Har nämligen ett ärende hos vivus som nu gårr vidare till kronofogden... Tänkte försöka dra ut på processen så ja hinner betala av de på 2-3 månader innan de blir löneutmätning:(

Läs under Hjälp. Finns massor av info där

Genom att bestrida ärendet när du får delgivning kan du vinna ca 40 dagar( bestrid först när du fått påminelsen = 15 dagar ca, sen får motparten en 20 dagar på sig att svara och först därefter tar kronofogden ett beslut ) innan det blir ett utslag hos kronofogden som ger dig en anmärkning. Sen från den punkten till löneutmättning tar det säkert 3 - 4 månader som jag förstått det. Så vill du slippa löneutmätning men kan ta en anmärkning så kan du nog vara lugn om du kan betala om 2 -3 månader.

Hur bestrider jag då?:/ skriver jag inte under delgivnings kvittot elr hur gör man?:(

Hur bestrider jag då?:/ skriver jag inte under delgivnings kvittot elr hur gör man?:(

Du skriver under delgivningskvittot med namnteckning och datumet då du skickar in det.

Sen skriver du på det också väl synligt " Jag bestrider detta ärende".
Ange ingen orsak.
Om du skickar in den andra delgivning du får ( påminelsen) 4 dagar efter att du fått den så har du kännat max antal dagar.
(Du kan också dra ut på det mer genom att låta en delgivningsman delge dig men det kostar ca 1000 kr till som läggs på din skuld, skriver du inte på påminelsen och skickar in den inom 5 dagar kommer dom lämna det till en delgivningsman och han kommer kontakta dig 1 - 2 veckor därefter för att överlämna delgivningen.)

Ja de e mkt av de här jag inte fattar men som jag skrev ovan de vill ja ha svar på
frown.gif

Om man bestrider o de går vidare till tingsrätten ska man sitta me på nån form av rättegång/förhör!???

Får man bekosta rättegången/kostnaderna för det? o hur mkt kostar de?? :O

Är lite rädd o bestrida ärendet ifall de går vidsre te tingsrätten va händer då?? Kommer ja bli kallad dit??? O hur stor chans har man egentligen!??att man vinner o lyckas få en avbetalnings plan?:/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp