Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad betalar ni i fasta kostnader per månad?

Om vi bortser ifrån boende och lån.

Vad betalar ni i fasta kostnader i månaden?

Försäkringar, Förskola, Fack, A-kassa, Mobil & Internet, Övriga abonnemang. Vore spännande att höra?

Tror att vi med 3 barn ligger på cirka 5.000 i månaden. Men då räknas som sagt inte boende, CSN, Saneringen osv.

Senast ändrad:
Om vi bortser ifrån boende och lån.

Vad betalar ni i fasta kostnader i månaden?

Försäkringar, Förskola, Fack, A-kassa, Mobil & Internet, Övriga abonnemang. Vore spännande att höra?

Tror att vi med 3 barn ligger på cirka 3.000 i månaden. Men då räknas som sagt inte boende, CSN, Saneringen osv.
Kul att du skrev detta precis nu, sitter precis o ska räkna ut detta så återkommer när jag fått ihop det.
Kul o se om man kan få ner eller ligger i närheten av er:)

Förskola : 1800
Försäkring : 359
Telefon : 199 + 49
Parkering : (Har gratis på jobbet men parkerar utanför huset så räkna ca 600)
El : Cirka 900
Internet : 599
A-Kassa + Fack : 200
Netflix/IpTV/Sporify/Podme/HD : ca 500

= ca 5 000:-

För mig är Hyra + Skuldsanering + Transport ca 92-93% av mina fasta kostnader. Så det är absoluta lejonparten.

I övrigt:
  • Mobilabonnemang: 319 kr
  • El: ~450 kr
  • Bredband: 250 kr
  • Hemförsäkring: 165 kr
  • Akassa: 160 kr
  • Facket: 285 kr
  • Nordea - Vardagspaketet: 45 kr
  • Swedbank - Nyckelkund: 39 kr
  • Apple - iCloud 200gb: 39 kr
  • IPTV+Youtube Premium: 274 kr
  • Frisör (runt 25:e varannan månad): 399 kr (200 kr/mån)
Totalt: ~2226 kr/mån

Kostnaden för mobilabonnemanget kommer jag förhoppningsvis få ner snart från 319 kr till 230kr hos Fello.
Youtube Premium har jag dock bara ibland. På sommarmånaderna ersätts Youtube ofta med Spotify.

Senast ändrad:
Hemförsäkring: 182
Mobil+bredband+tv+streaming: 1065
Akassa:320
El:~650

Totalt: ~2217kr

2st i hushållet.

Vet ni hur snabbt efter utslag de kommer hem eller löneutmätning börjar? Vilket brular komma först? Frun är medveten om allt detta då hpn står med på en del pch ör fullt stöttande tack o lov, hon är min största stöttepelare och backar mig i allt. Men vill gärna att hpn ska veta hur det kommer se ut.
Hon är det bästa som hänt mig, jag var snabb o berätta om allt tidigt och hon fortsatte att träffa mig o nu är vi gifta. Så allt jag vill är att vara ärlig hur allt kan komma o gå till. Och där vet kag att det finns många här som kan hjälpa mig med🙂

Mobil: 900 (3 st)
Barnomsorg:2000
El : 600
Parkering: 300
Facket/a kassa: 700
Försäkringar: 900

4 i hushållet.

Hyra samt sanering ca 21k

Utöver boendekostnader ca 7,5k

Akassa, fack, CSN, Internet, försäkringar, tandvård, glasögon, CSN och barnomsorg

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp