Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad betalar ni för Bredband?

Om ditt användningsområde är streama video, skicka mail, betala räkningar och läsa tidning så kommer du klara dig ypperligt på detta.

Jag kör Telia 1000/1000 Mbit/s fiber för 399:-
Men så jobbar jag hemifrån som egenföretagare inom IT. Inte för att jag någonsin har maxat denna uppkopplingen iaf :facejoy:
Hade nog klarat mig fint på ett 250/250

Problemet är att jag verkar bo i Tele2 hus utan möjliga alternativ men lyckades få Tele2 att pressa ner priset :D

Vi har gruppavtal via Tele2 och betalar 0 kr för bredband. Vi har 300mbit/100mbit. Betalar bara för tv-paket som är 349kr/månaden.

Ingenting, jag delar internet från telefonen till allt hemma :D

538 kf för mobilt bredband med obegränsad surf hos Telia och uppkopplad via en 4g-router. Enda alternativet för mig på landet och som tur är är det sällan eller aldrig några störningar. Övriga mobilabonnemang är hos Halebop.

Beroende på stadsnät och nätägare kan priset variera stort, men 299kr för 1000/1000 är väldigt bra pris. Även om det är kampanj och bindningstid så blir det sällan billigare. Sen klarar du dig gott och väl på 250/250 om ni inte är flera personer som streamar samtidigt. Men känns svårt att ens få 100/100 idag för det priset.

Edit: Har du 500/500 idag lär du nog inte ens märka någon skillnad om du byter till 1000/1000 men priset är onekligen bra.

Edit2: Missade att det var mobilt via 5G, svårt att nå 1000 idag skulle jag påstå. Dock inte alls omöjligt i framtiden. Kommer också bero mer på hur många som använder masterna samtidigt, om masten går på full kapacitet ännu och hur långt du har till masten.

Senast ändrad:
Där jag är just nu i livet klarar jag mig bra med mitt mobila. När jag är hemma hos mig kör jag hotspot och streamar via Chromecst vid de få tillfällen jag behöver (kör mest DVDs annars) men hos tjejen ser vi mer serier på Netflix/Amazon/Disney/HBO, men även där kör vi ofta över hennes mobila eternal på Telia. Funkar fint. Men förstår förstås att det är b-uppkopplingar egentligen,. Om jag fortfarande spelade på PCn hade jag säkert sett till att ha mer krut laddat :) Men fortfarande nöjd över insikten (som borde ha varit självklart länge) för några år sedan att det lilla jag använder på wifit hemma kan ersättas med hotspot och en besparing på 6 K om året.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp