Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad behöver jag göra, för att få samlingslån?

Nu är jag rätt tjatig. Har varit lite väl aktiv här senaste tiden!

Jag är i stort behov av samlingslån och behöver lite tips av er på hur jag kan göra för att få ett?
Hade tänkt försöka samla om en vecka, när ytterliggare två FF försvinner. Men är nu tveksam. Har egentligen inte alls råd att fortsätta leva såhär. Att vänta tills i Juni när årsinkomsten ändras för UC, vet jag inte om jag kan?

Förutsättningar

691 707 Synligt på UC
8 FF (Försvann två nyss, försvinner 2 till inom en vecka)

328 000 Inkomst 2019
72 000 underskott

Nuvarande inkomst ca 410 000.

Inga anmärkningar.

De krediter jag har är tyvärr maxade och jag har inte ekonomi till att få dem lägre.

UC 13,8 %

Har många dumma lån och krediter. Var sjuk under många år och levde tyvärr med en Narcissistisk man som utnyttjade detta till fullo :/
Försöker nu få rättsida på allt.

Spännande att följa! Jag har ganska identiska förutsättningar som dig, sett till inkomst, skuld & antal ff! Det enda som skiljer sig är min riskprognoser som ligger på 1.7. Skulle så gärna vilja få ett samlingslån, men fick inget erbjudande alls när jag sökte i höstas med liknande förutsättningar som nu...

Du har dubbelt så hög belåning kontra din inkomst och ett förhållandevis dåligt UC-betyg.

Du MÅSTE på något sätt lösa / minska din nyttjadegrad av krediterna annars så kommer du på sin höjd få 1-2 bud och då med skyhög ränta...

Spännande att följa! Jag har ganska identiska förutsättningar som dig, sett till inkomst, skuld & antal ff! Det enda som skiljer sig är min riskprognoser som ligger på 1.7. Skulle så gärna vilja få ett samlingslån, men fick inget erbjudande alls när jag sökte i höstas med liknande förutsättningar som nu...

Sökte med i höstas, med än sämre UC då, blev erbjuden ett lån på 30 000 som jag inte tog.

Du har dubbelt så hög belåning kontra din inkomst och ett förhållandevis dåligt UC-betyg.

Du MÅSTE på något sätt lösa / minska din nyttjadegrad av krediterna annars så kommer du på sin höjd få 1-2 bud och då med skyhög ränta...

Ska gå igenom allt jag har hemma, se om jag kan sälja något. Få lös pengar på något sätt :thinking:

Sökte med i höstas, med än sämre UC då, blev erbjuden ett lån på 30 000 som jag inte tog.
Men jag kan tycka att med en så pass bra riskprognos borde jag fått erbjudande? Vet att jag är
Högt belånad. Men då hade jag 5 ff tror jag. Samt då ca 1.7% uc.
Därför jag är orolig nu när jag ska göra ett försök den 8 mars

Hur ser bisnode ut?

Men jag kan tycka att med en så pass bra riskprognos borde jag fått erbjudande? Vet att jag är
Högt belånad. Men då hade jag 5 ff tror jag. Samt då ca 1.7% uc.
Därför jag är orolig nu när jag ska göra ett försök den 8 mars
De finns de som haft mycket bra betyg och ändå inte fått lån. Så betyget blir lite missvisande. Går inte KALPen ihop så blir det svårt.

De finns de som haft mycket bra betyg och ändå inte fått lån. Så betyget blir lite missvisande. Går inte KALPen ihop så blir det svårt.
Men det handlar ju om att samla lånen, inte utöka. Men visst förstår vad du menar! Men hoppas verkligen att jag får till ett samlingslån om ca 2-3 veckor! Känns det som
Att bankerna blivit lite mer generösa nu med att bevilja lån? Eller är det fortfarande åtstramat? @Terry_ du verkar ju ha koll på det mesta här på forumet

Jag fick 250.000 av avida med 13% i UC, 8 uc FF (mot mycket hög ränta) och inga fler erbjudanden men jag har 370.000 i inkomst och 330.000 synligt. Du skulle behöva få ner dina krediter/lån annars tror jag det blir mycket svårt att få ens ett erbjudande. Det jag fick av Avida var nästan med nöd och näppe...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp