- Meddelanden
- 10
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 26
HejBörjade med att jag tog mitt första lån för att jag fick en oväntad stor utgift på en bil jag hade. Sen började jag shoppa och blev shoppingberoende. Tog lån och krediter för att shoppa (döva viss sorg efter att båda mina föräldrar gick bort i cancer). Sedan började jag ta lån för att betala andra lån och sen satt jag fast i karusellen. Nu försöker jag ”trolla” med alla möjliga lån sen 1 1/2 år tillbaka (när jag hittade hit) för att hålla mig flytande tills jag kan ta ett samlingslån. Tar längre tid än vad jag räknat med pga vissa bakslag (måste till viss del försörja vuxen dotter som kämpar för sin hälsa utan någon som helst ersättning samt att vissa bolag börjat rapportera in till uc så jag fått enorma bakslag). Jag kan vara helt ärlig med att mitt shoppingbeteende inte är helt borta, men har minskat med en 70 %. Har förstått att jag har problem med att jag är VÄLDIGT impulsiv (inom alla områden i mitt liv) och förmodligen har adhd/Add. Jag jobbar på dessa beteenden.
När klassas det som shopingberoende ? Var går gränsen ? Hur vet man att man är där i den fällan?