Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är era åsikter om Intrum?

Hej! Jag skulle vilja veta era tankar/åsikter samt erfarenheter om Intrum? Jag vill se om mina åsikter delas med er övriga.
Med risk för att någon anser att jag gnäller nu.
Tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av Intrum, dom säger att man kan vända sig till dem för en eventuell betalningslösning under pandemin, dock ej att förväxla med att man ska ta det förgivet. Dessvärre de få gånger jag frågat dem har de sagt nej rakt av. Dem svarar i princip aldrig på mejl, handläggarna blandar ihop belopp, förfallodatum, ärenden med mera. En gång fick jag anstånd, en timme senare ändrades det helt plötsligt av en annan handläggare. Helt otroligt, sen skyllde de på varandra. Jag hade en överenskommelse med Collector Bank att jag skulle betala dubbelt i december, Intrum köpte skulden och helt plötsligt skickade de ut ett brev att de kan ansöka om betalningsföreläggande till KFM på grund av utebliven betalning. Detta visade sig senare vara felaktigt, men hade jag inte ringt in till dem är jag tvärsäker på att de ändå skickat mig. Det mest underbara måste nog ändå varit när en av Intrums egna handläggare föreslog att jag skulle låna pengar av någon om jag inte kunde betala in min skuld. Det är väl det sista man borde göra det vill säga att skuldsätta sig ännu mer och dessutom grymt olämpligt av en handläggare på ett inkasosbolag att sitta och uppmuntra till sånt. Betyg 1 av 10 får Intrum av mig.

Dom är oftast väldigt hårda ! Kanske det hårdaste bolaget jag varit med om , det är dom och alektrum som fajtas om första platsen ! Blir det utslag har dom vägrat att återkalla något av mina ärenden ! Alla andra bolag har faktiskt kunna återkalla från kronofogden med utslag ! Till och med alektrum ! Oftast väldigt dyra avbetalningsplaner hos intrum med !

Är beredd att hålla med, vet jag hade ett ärende där för ett tag sedan och jag följde avbetalningsplanen till punkt och pricka, ändå fick jag hem brev att de skickat skulden till kronofogden för jag inte skött betalningarna. När jag ringde in fick jag prata med en kvinna som sa att jag inte alls betalt, trots att de stod på mina sidor att månadsbetalningen var genomförd och hon sa att de inte kunde återkalla någonting från kronofogden. Skulden var visserligen bara på 4-5000kr då, men iallafall. Blev väldigt upprörd och ringde tillbaka lite senare och då fick jag prata med någon annan som såg att allt stod rätt till och att jag hade betalt enligt plan. Men då beslutade jag mig för att slutbetala hela skiten istället så jag blev av med skulden dit.. Rekommenderar inte att hamna där alltså, usch..

Förstår att inte inkassobolag kan hjälpa till med önskemål hela tiden men beror ju lite på hur man framför svaren också, attityden hos de flesta är rätt tråkig där. Glad att jag slipper ha me dom att göra mer

ja intrum och alketrum är värsta som finns. Intrum är riktigt snabba o skicka till kfm 1-2 dagar om man är sen med sin betalningplan och vägra återkalla också.

Har väldigt många knappval och avdelningar. Svårt att veta vart man ska

Ja det håller jag med om också.
Jag brukar säga att knappvalen brukar ta minst dubbelt så lång tid som själva samtalen hos Intrum :facejoy:
Vill du har mer information om bort personuppgiftersarbete så kan du läsa om det bla bla bla bla..

Kan inte riktigt bestämma mig om Intrum eller Svea är värst men jag lägger min röst på Intrum som värsta inkassobolag, minst humana, hårdast, dålig attityd, vissa går inte att prata med, säger bara helt automatiserade svar, skickade sist till kf 4 dagar INNAN förfallodatum.

De var bättre förr! Under 2016-2017 hade jag inga problem med dem. Men nu är de stenhårda. Försöker hålla mig från dessa och alektum!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp