Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är en rimlig ränta på samlingslån med mina förutsättningar

Ja, det är det. De går ju inte efte scoren men förutsättningarna. Så skulle definitivt boka tid med någon rådgivare. Lycka till!
Tack! Då ska jag ringa och boka imorgon. Har 2 ff som går ut i feb så kanske hålla ut tills dess då har jag 5 ff kvar. Såg man kunde bli förmånskund vilket borde ge något bättre ränta. Jag har varit kund i samma bank nu i 25 år så då borde dom se mig som långsiktig kund om jag byter över till dem.

Tack! Då ska jag ringa och boka imorgon. Har 2 ff som går ut i feb så kanske hålla ut tills dess då har jag 5 ff kvar. Såg man kunde bli förmånskund vilket borde ge något bättre ränta. Jag har varit kund i samma bank nu i 25 år så då borde dom se mig som långsiktig kund om jag byter över till dem.
Var nu noga med att de INTE tar en upplysning förrän ni har diskuterat att det finns en möjlighet till att de tar över lånen. För mig gjorde de det inte men för en annan här på forumet tyvärr gjorde de det. Så var noga!

Var nu noga med att de INTE tar en upplysning förrän ni har diskuterat att det finns en möjlighet till att de tar över lånen. För mig gjorde de det inte men för en annan här på forumet tyvärr gjorde de det. Så var noga!
Tack, bra tips uppskattas!

Jag brukar göra extra amorteringar ibland också på mina lån. Det kan kännas futtigt att betala in 3000kr extra när man har ett skuldberg på nästan 1.200.000. Det gör ingen skillnad för nästa månad, men i det långa loppen kommer det göra skillnad.

Ja hela pensionen går att flytta från swedbank så det är mitt endaste som jag har på plussidan samt relativ hög inkomst på 940 000kr/år. Kanske värt att boka ett möte online med dem även om jag ligger på 18 i score.
Det viktigaste du har på din sida är att du är belånad mindre än årsinkomst, men jag tycker fortfarande att du ska vänta.

Det viktigaste du har på din sida är att du är belånad mindre än årsinkomst, men jag tycker fortfarande att du ska vänta.
Förstår, frågan är hur länge och vad man ska ligga på i uc score? Tänker med min inkomst samt att kunna flytta 1,2mkr i pension till dem gör att jag har bra möjligheter tidigare. Säg att skulle jag få lån 500 000kr hos dem och de har min pension på 1,2mkr hos sig då kommer jag i deras system ligga + 700 000kr. Såg nämligen min kundbild på Swedbank där det står - utlånat och + inlånat =.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp