Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är en bra ränta på blancolån nuförtiden?

Sökte nyligen via Lendo och fick fick 8% hos Wasakredit för att slå ihop två lån. Skillnaden blev inte jättestor mot räntorna jag hade innan. Fast jag värdesätter att ha endast ett större aktivt lån.

Har ett blanco hos LSB som jag tog för tre år sedan, började på 3,25 i ränta ( 120K) , numera är räntan 7,29.

Så med andra ord kan kreditgivare höja räntan när dom vill med hänvisning till någon anledning? Finns det inte en risk att detta görs godtyckligt via mindre seriösa aktörer?
Jag kan tänka mig att många kreditgivare kommer försöka dra sig i det längsta för att sänka räntorna. Samtidigt är ju kreditmarknaden väldigt konkurrentutsatt och det är helt avgörande för dem att behålla och locka in nya kunder. Så när väl räntorna börjar röra sig nedåt kommer det nog bli stora rullningar av kunder som söker nya samlingslån för att få ner sina räntekostnader. Så om långivarna inte själva reglerar ner sina räntor då så kommer kanske regleringen ske via Lendo osv :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp