Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är en bra ränta idag?

Vad är egentligen en bra ränta idag på större samlingslån..säg över 300000. Nyfiken vad har ni som tagit lån nyligen... förutsättningar och vad fick ni för ränta ?Går det att få under 6%?!

Under 6% skulle jag tro endast är möjligt om man tar ett lån via sin hemmabank och har bra förutsättningar i övrigt. Nog svårt via förmedlare. Skulle tippa på kring 7-8 är som lägst.

Vad är egentligen en bra ränta idag på större samlingslån..säg över 300000. Nyfiken vad har ni som tagit lån nyligen... förutsättningar och vad fick ni för ränta ?Går det att få under 6%?!
Hej, jag jobbar på en av de större låneförmedlingarna i Sverige som handläggare. Under 6% blir svårt utan en medsökande. Lägsta jag förmedla förra veckan var 5,8%.

Räntan du får beror ju främst på dina egna förutsättningar. T.ex, Äger du din bostad? Taxerad årsinkomst, hur många UC frågor, vilken typ av anställning osv. Sen när det kommer till privatlån gör medsökande en väldigt stor skillnad.

Har du bra förutsättningar skulle du nog kunna samla på mellan 6-8%. Man brukar inte få lägsta möjliga räntan på just samlingslån då utspridda lån försämrar ens kreditvärdighet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp