Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är det som tynger ner mitt UC så extremt?

Ja, sluta sök lån nu och lägg upp en strategi. Skriv ner exakt allt du har att betala kommande månad och välj ut vad du ska betala och vad du inte har råd med. Ring till alla och hör om någon erbjuder betalfri månad. Annars får du välja ut de som har ”bäst” inkasso att vänta med. Jag lovar att det känns mycket bättre när du har en strukturerad plan även om läget är som det är.
Starkt jobbat med en vecka spelfri! Hur känns det?

Yes.. Har träffat personen som privatlånet på 10K är till men har inte tagit upp något, vi är vänner och han vet att jag alltid betalar samt slänger på en tusenlapp till ränta när jag betalar så ingen fara. Ska dock meddela honom att jag kommer behöver delbetala, eventuellt ta hjälp av min pappa. Jag är noga med mina datum varje månad och skriver alltid upp, lite strul över Lumify nu men jag får ta ett litet privatlån för att lösa det bara, inte värt att gå inkasso över något under tusenlappen känner jag.

Känns bra att vara spelfri, jobbar som tur är väldigt mycket just nu vilket håller mig ifrån att ens vara sugen på att spela och det hjälper! Önskar bara att jag kunde få bättre betalt men det är inte aktuellt just nu då min övre chef sitter i skiten med bolaget som det är nu under Corona. Jobb kommer jag alltid att ha dock.

Dugliga räntor/betalningar
Remember lån: 2884kr - 1/6
Remember kort: 890kr - 31/5
Frogtail - 475kr - 28/5 (3e betalningen, ursprungligt 5000)
Fairlo - 233kr - 25/5 (3e betalnigen, ursprungligt 5000)
Credway - 1250kr - 28/5
Lumify - 670kr - 15/5 (minimum betalning tills jag kan lösa totalsumman som är 4000)

Dom värsta
Daypay - 4089kr - 25/5 (Blir slutbetald denna månad, aldrig igen)
Loanstep - 1737kr - 25/5 (1/6 betalningen, ursprungligen 5000)
Monetti x2 - 1030kr + 1022kr - 28/5 (Ursprungligt 5000+5000, 2/6 betalningen nu)
Monetti Kredit - Väntar faktura, blir troligen 500-1000kr i månad (10000)

Kostnader förutom dessa är enbart mobilräkning på 200kr, A-kassa 142kr, webbsida-relaterat 100kr. Sen kan jag leva gratis i princip.

Så det blir strax över 15000kr denna månaden, skönt att Daypay försvinner iallafall. Nästa mål är att få bort Lumify helt. Sen troligen satsa på Loanstep. Privatlånet vill såklart prioriteras så jag slipper tänka på det också.

Usch vad dåligt det ser ut, faktiskt lite mer än vad jag ursprungligen postade märker jag, hade missat räkna med någonting, senaste tagna lånet var 30e april, Loanstep, det var därefter jag satt ner foten och aktiverade spelpaus.. Det är inte omöjligt såklart, de flesta kan jag bli av med snabbt såfort privatlånet är borta eller åtminstone kontrollerat.

Det positiva med att du sämre ut än du befarat är just att du upptäckte det efter att skriva ner och börja strukturera allt. Då blir det ju lättare att hantera problemet och på sikt kunna lösa det! Du kommer fixa det här!

Det positiva med att du sämre ut än du befarat är just att du upptäckte det efter att skriva ner och börja strukturera allt. Då blir det ju lättare att hantera problemet och på sikt kunna lösa det! Du kommer fixa det här!

Absolut! Blir jag av med privatskulden och kan få bort de andra "värsta" lånen fram tills höst kan jag åtminstone ammortera av väldigt snabbt. Målet är att vara helt fri från allt förutom Remember blanco, Remember kredit, Credway kredit när året är slut, helst större delen av Credway också. Såfort privatskulden, Daypay och Loanstep är borta kommer det släppa mycket vikt från axlarna. Tack för att du svarade, har sett dig runt här på forumet!

Låter som du har en bra plan! Nyckeln är oftast att hålla sig till den mef tålamod. Så lätt att vilja ta genvägar (=ta nya samlingslån) som ju oftast sätter krokben på en själv om det sker för snabbt. Så sakta men säkert betala ner, söka samlingslån när förfrågningar etc börja bli gynnsamma och slå ihop de värsta räntemonstren och så gneta på tills det är dags för nytt samlingslån igen. Till slut har man lyckats nå fram till en dag då man "bara" har ett eller några lån med en ränta på typ 5 procent. Det är min strategi i alla fall

Yes.. Har träffat personen som privatlånet på 10K är till men har inte tagit upp något, vi är vänner och han vet att jag alltid betalar samt slänger på en tusenlapp till ränta när jag betalar så ingen fara. Ska dock meddela honom att jag kommer behöver delbetala, eventuellt ta hjälp av min pappa. Jag är noga med mina datum varje månad och skriver alltid upp, lite strul över Lumify nu men jag får ta ett litet privatlån för att lösa det bara, inte värt att gå inkasso över något under tusenlappen känner jag.

Känns bra att vara spelfri, jobbar som tur är väldigt mycket just nu vilket håller mig ifrån att ens vara sugen på att spela och det hjälper! Önskar bara att jag kunde få bättre betalt men det är inte aktuellt just nu då min övre chef sitter i skiten med bolaget som det är nu under Corona. Jobb kommer jag alltid att ha dock.

Dugliga räntor/betalningar
Remember lån: 2884kr - 1/6
Remember kort: 890kr - 31/5
Frogtail - 475kr - 28/5 (3e betalningen, ursprungligt 5000)
Fairlo - 233kr - 25/5 (3e betalnigen, ursprungligt 5000)
Credway - 1250kr - 28/5
Lumify - 670kr - 15/5 (minimum betalning tills jag kan lösa totalsumman som är 4000)

Dom värsta
Daypay - 4089kr - 25/5 (Blir slutbetald denna månad, aldrig igen)
Loanstep - 1737kr - 25/5 (1/6 betalningen, ursprungligen 5000)
Monetti x2 - 1030kr + 1022kr - 28/5 (Ursprungligt 5000+5000, 2/6 betalningen nu)
Monetti Kredit - Väntar faktura, blir troligen 500-1000kr i månad (10000)

Kostnader förutom dessa är enbart mobilräkning på 200kr, A-kassa 142kr, webbsida-relaterat 100kr. Sen kan jag leva gratis i princip.

Så det blir strax över 15000kr denna månaden, skönt att Daypay försvinner iallafall. Nästa mål är att få bort Lumify helt. Sen troligen satsa på Loanstep. Privatlånet vill såklart prioriteras så jag slipper tänka på det också.

Usch vad dåligt det ser ut, faktiskt lite mer än vad jag ursprungligen postade märker jag, hade missat räkna med någonting, senaste tagna lånet var 30e april, Loanstep, det var därefter jag satt ner foten och aktiverade spelpaus.. Det är inte omöjligt såklart, de flesta kan jag bli av med snabbt såfort privatlånet är borta eller åtminstone kontrollerat.
Du är i ett perfekt läge att köra snöbollsmetoden

Tack så mycket för svar, Gaston och Brokoly.

Jag har hört talats om snöbollsmetoden men inte riktigt förstått mig på den men ska absolut kolla på det. Jag lyckades iallafall lösa minimumbetalningen på Lumify utan att ta något lån så nu kan jag andas fram till löning. Dock dåliga nyheter att det går riktigt illa för företaget jag jobbar för och jag blir permitterad (jag jobbar tyvärr fortfarande 6-7 dagar i veckan) men under den här tiden kommer jag tappa 2000 i månadslön vilket är ganska marginellt för min låga vanliga lön på 15 000... (Chefen bad mig notera exakta timmar ändå då jag är berättigad varenda timme men att det inte går just nu. Låter så himla oklart men jag har inget val just nu, inte direkt lätt att hitta jobb just nu. Men vi får se, DayPay-lånet försvinner helt denna månad och sen nu sitter jag och flipprar över hur jag ska lösa privatskulden.

Klev precis av ett 11 timmars pass ensam på resturangen och ska nu sätta mig med en marabou och cola och extrajobba på hemsidan min istället för att äta middag ute med polarna, aldrig får man vila helt och hållet i detta helvete man skapat. :D Blir åtminstone en check på 1500kr den här månaden så allt hjälper.

Trevlig helg på er!

Som tur var pratade jag nyss med chefen och fick veta att jag får ut min fulla lön den här månaden och "permitteringen" påbörjas nästa månad. Alltså bör jag få ut kring 16000 + 1500 privatjobb den här månaden vilket betyder att jag kommer klara mig nu framöver då lånkostnanden nästa månad kommer vara på 11000, och efter 3-4 månader till sjunker den siffran till 9000! (Permitteringslön bör landa på 12-13K per månad) Mycket vikt släppte från axlarna då det innebär att jag inte behöver bli sen med någon betalning och inte min första inkasso-situation som jag befarade.

Nu är frågan om jag ber min ovetande familj om hjälp med vännens lån, eller ber honom om att få delbetala men skulle dröja flera månader och båda de konfrontationerna tar död på mitt psyke dag och natt, har bokstavligen mardrömmar. Jag vet mycket väl att familjen skulle hjälpa mig med allt om jag blottade hela sanningen men det är inget jag kan göra just nu, jag kan bara inte det. Lånet till vännen kommer landa på 13K med räntan, han kräver inte men jag lovar alltid honom att ge en tusenlapp per månad om jag betalar sent för att han räddat mig så många gånger. (Han vet att jag spelat lite men tror mest bara att jag är dålig med pengar, ännu mer pinsamt är att han vet att jag vann 150K för 3 år sedan)

Senast ändrad:
Som tur var pratade jag nyss med chefen och fick veta att jag får ut min fulla lön den här månaden och "permitteringen" påbörjas nästa månad. Alltså bör jag få ut kring 16000 + 1500 privatjobb den här månaden vilket betyder att jag kommer klara mig nu framöver då lånkostnanden nästa månad kommer vara på 11000, och efter 3-4 månader till sjunker den siffran till 9000! (Permitteringslön bör landa på 12-13K per månad) Mycket vikt släppte från axlarna då det innebär att jag inte behöver bli sen med någon betalning och inte min första inkasso-situation som jag befarade.

Nu är frågan om jag ber min ovetande familj om hjälp med vännens lån, eller ber honom om att få delbetala men skulle dröja flera månader och båda de konfrontationerna tar död på mitt psyke dag och natt, har bokstavligen mardrömmar. Jag vet mycket väl att familjen skulle hjälpa mig med allt om jag blottade hela sanningen men det är inget jag kan göra just nu, jag kan bara inte det. Lånet till vännen kommer landa på 13K med räntan, han kräver inte men jag lovar alltid honom att ge en tusenlapp per månad om jag betalar sent för att han räddat mig så många gånger. (Han vet att jag spelat lite men tror mest bara att jag är dålig med pengar, ännu mer pinsamt är att han vet att jag vann 150K för 3 år sedan)

Jag tycker du pratar med din vän -du kan ju säga att permitteringen är en anledning? Lägg upp en rimlig avbetalningsplan till honom så kommer han säkerligen vara fine med det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp