- Meddelanden
- 1 378
- Mottagna reaktioner
- 989
- Poäng
- 757
Riktigt pissig dag, mycket bråk på jobbet (jobbar resturang i centrum så får tyvärr massa kaxiga snorungar och påtända pundare). En sån där dag jag bara vill ringa Kronofogden, böja mig över och låta de göra sitt med mig helt enkelt och åka ut i skogen och inte komma tillbaka.
Så otroligt jobbigt att vara fast på ett jobb jag hatar och att inte kunna göra någonting åt saken, jag kommer säga upp mig i juli nästa år efter att ha tagit samlingslån (kommer fixa en buffert innan såklart) och ta första semestern på två år, även om det bara skulle vara en vecka. Jobbat 6 dagar i veckan sedan januari nu, oftast ensam och på övertid jag inte får betalt tillräckligt för.
Fick dock lite motivation idag när tanken slog mig att jag troligen kommer få ett saftigare underskott än tidigare (2000 vid 2019) vilket troligen ger mig en större återbäring. Endast på mitt kreditkort och mitt stora lån betalar jag närmare 15-20K ränta det här året liksom, och sen förutsatt att smslån-bolagen rapporterar in räntor för alla andra lån också vilket troligen blir en del.
Lärde bara skriva av mig lite, var påväg att hoppa ut genom jobbfönstret idag. Är det inte en pundare som dödar mig tillslut så blir det mitt blodtryck. Det ska inte vara såhär att vara snart 24 år.
Så otroligt jobbigt att vara fast på ett jobb jag hatar och att inte kunna göra någonting åt saken, jag kommer säga upp mig i juli nästa år efter att ha tagit samlingslån (kommer fixa en buffert innan såklart) och ta första semestern på två år, även om det bara skulle vara en vecka. Jobbat 6 dagar i veckan sedan januari nu, oftast ensam och på övertid jag inte får betalt tillräckligt för.Fick dock lite motivation idag när tanken slog mig att jag troligen kommer få ett saftigare underskott än tidigare (2000 vid 2019) vilket troligen ger mig en större återbäring. Endast på mitt kreditkort och mitt stora lån betalar jag närmare 15-20K ränta det här året liksom, och sen förutsatt att smslån-bolagen rapporterar in räntor för alla andra lån också vilket troligen blir en del.
Lärde bara skriva av mig lite, var påväg att hoppa ut genom jobbfönstret idag. Är det inte en pundare som dödar mig tillslut så blir det mitt blodtryck. Det ska inte vara såhär att vara snart 24 år.