Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är det som tar tid?

En borgenär begärde en omprövning av skuldsanering jag har, jag lämnade in ett yttrande som kf i sin tur skickade till inkasso bolaget igen. Handläggaren sa att det skulle ta ca 1 månad innan det är färdigt. På måndag har det gått 1 månad sen vi talades vid.

Vad är det för något de går igenom och kollar upp?

En borgenär begärde en omprövning av skuldsanering jag har, jag lämnade in ett yttrande som kf i sin tur skickade till inkasso bolaget igen. Handläggaren sa att det skulle ta ca 1 månad innan det är färdigt. På måndag har det gått 1 månad sen vi talades vid.

Vad är det för något de går igenom och kollar upp?
Får man fråga varför dom begärde omprövning? Mer inkomst ? I såna fall hur mycket mer ?

Får man fråga varför dom begärde omprövning? Mer inkomst ? I såna fall hur mycket mer ?
Har gjort ett inlägg om det tidigare. Läs det här.

Det kan vara så enkelt att man antingen väntar på något svar eller har fler än ditt ärende att hantera

Det kan vara så enkelt att man antingen väntar på något svar eller har fler än ditt ärende att hantera
Ringde i Fredags och pratade med någon handläggare. Frågade om det tagits något beslut. Han sa att inkassobolaget svarat på mitt yttrande i Torsdags som jag lämnat in att de i första hand ser att min skuldsanering upphävs och i andrahand förlängs.
Vad tittar de på mer? Någon som vet?

Ringde i Fredags och pratade med någon handläggare. Frågade om det tagits något beslut. Han sa att inkassobolaget svarat på mitt yttrande i Torsdags som jag lämnat in att de i första hand ser att min skuldsanering upphävs och i andrahand förlängs.
Vad tittar de på mer? Någon som vet?
Det tråkiga svaret är "en sammavägd bedömning"
Eller som det kallas här, godtyckligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp