Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vad är det för fel med att skaffa en kredit och spara pengarna?

Jag upprepar som övriga har sagt TS, att ha en kredit som tickar ränta varje månad för att spara pengarna är inte det bästa ur ett ekonomisktperspektiv. Det är därför man helst bygger en buffert, alternativt har ett kreditkort med låg ränta som utnyttjas vid behov.
På 6 mån kan du skaffa dig en skaplig buffert om du sparar 10% av inkomsten, och sparräntorna är rätt så bra på många sparkonton utan bindningstid.
Håller helt med. Om man har en kredit någonstans så blir det nästan alltid så att man maxar krediten och mer där till eftersom man är i utsatt ekonomiskt läge, det vet jag av egen erfarenhet. Dessutom brukar det inte stanna vid en kredit när man väl är igång. Jag har äntligen lärt mig, via den hårda verkligheten, att har man inte råd att spara så har man heller inte råd med en kredit.

Använder kreditkort för att man får rabatt på en hel del köp på internet.
En annan ännu bättre anledning är följande: När man har fått sin månadslön betalar man sina räkningar. Pengarna som blir kvar sätter man in på ett sparkonto,( idag kan man få 2,35% ränta på avgiftsfria sparkonton med fria uttag och statlig insättningsgaranti).
Pengarna ligger sedan där och tickar ränta och under månaden använder man sitt kreditkort till löpande kostnader. När månaden är slut har man fått lite ränta på sina sparade pengar och så ser man till att betala hela sin kreditkortsräkning med inkommande lön så att det inte blir räntekostnad på krediten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp