Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är det bankerna tittar på egentligen???

Var och skrev på för billån i förmiddags 195k, inga problem där. Kontantinsatsen skulle jag ta ett blancolån på Icabanken med 3 år återbetalning. Vid lunch får jag ett mail att min ansökan på blancot är avslagen!? Full panik och telefonkö 1 timme senare får jag besked att de kan inte se hur jag skött lån eller krediter tidigsre då jag inte har något lån sen innan???
Går in på min uc har 0.1 i kreditbetyg, inga anmärkningar, inget. Kollar Bisnode - har 8 i betyg där så vad är problemet???
Har inga lån men en kredit på klarna, qliro och st1. Inget annat!
I full panik gick in o kollade låneförmedlare, blev advisa valde wästgöta finans och där fick jag komplettera nåt som hette kreditz?? Ringde upp dom och får besked imorgon... Ikväll med ännu mer panik sökte jag medlemslån på coop efter råd från gubben men fick avslag där med????
Vad är detta?!?! Har 390k i årslön, inga skulder ingenting?? Måste skaka fram 48000 tills torsdag....

Mycket märkligt, med riskprognosen 0,1 borde det inte vara nåt problem.

Var en ny vinkel från Ica. Ditt agerande efter kan möjligen strula till det lite extra,.om coop och den andra ser att det görs flera ansökningar kan det ta stopp..

Nu får du vänta lite. Ta det lugnt och vänta på besked. Det är inte alls bra när du söker så ofta på så kort tid.
Kompletteringar görs ofta för att styrka inkomst och kolla ifall speltransaktioner förekommer.

Gomorron:) tack för svar, efter en väääldigt orolig natt kom nu från wästgöta finans - godkänd och lägre ränta än erbjudandet från början (från 5,15 till 4,45) Herregud vilken ångest det har varit... Har signerat och pengarna ska komma inom 1-2 dagar, litet förtydligande från mitt panikartade inlägg igår ser jag behövs;) Icabanken ville att jag skulle vara deras bankkund för att de skulle kunna bedöma min ekonomiska situation bättre eftersom jag inte hade nån historik för dom att se, mycket märkligt vilket jag sa till dom också. Har själv varit skuldsatt med x antal 100k en gång i tiden efter konkurs men de senaste 7 åren helt prickfri efter 6 år med extrapass och snålt liv, därför min panik då det idag är tydligen helt vansinnigt svårt att få lån... Billån ja men blanco... då ska man visst vända ut och in på sin ekonomiska sits?. Surt med paniken och de ff som blivit på mig och jag kommer fråga coop efter anledning till nekandet för jag förstår inte på något vis vad de ser som inte jag ser - det skrämmer mig mer faktiskt.

Gomorron:) tack för svar, efter en väääldigt orolig natt kom nu från wästgöta finans - godkänd och lägre ränta än erbjudandet från början (från 5,15 till 4,45) Herregud vilken ångest det har varit... Har signerat och pengarna ska komma inom 1-2 dagar, litet förtydligande från mitt panikartade inlägg igår ser jag behövs;) Icabanken ville att jag skulle vara deras bankkund för att de skulle kunna bedöma min ekonomiska situation bättre eftersom jag inte hade nån historik för dom att se, mycket märkligt vilket jag sa till dom också. Har själv varit skuldsatt med x antal 100k en gång i tiden efter konkurs men de senaste 7 åren helt prickfri efter 6 år med extrapass och snålt liv, därför min panik då det idag är tydligen helt vansinnigt svårt att få lån... Billån ja men blanco... då ska man visst vända ut och in på sin ekonomiska sits?. Surt med paniken och de ff som blivit på mig och jag kommer fråga coop efter anledning till nekandet för jag förstår inte på något vis vad de ser som inte jag ser - det skrämmer mig mer faktiskt.
De ser väl att du sökt flera gånger samma dag? Och drar öronen åt sig. Du skulle ha börjat i andra änden. Först ett blanco till kontantinsats och sedan billånet, gärna efter ett tag så att det inte syns så tydligt att blancot skulle vara kontantinsats.

Jaa, gick och förbannade mig själv heligt och sotsvart igår, skulle gjort helt annorlunda eller precis som du skriver men med min gamla pärla totalkollapsad och behovet av bilen blev det snabba ryck då jag var så säker på att det skulle gå igenom lätt :facepleading:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp