Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

vad är det bankerna ser vid ansökan om privatlån?

när jag kollar på min uc står det

"Under de senaste 12 månaderna har 6 frågor registrerats hos UC"

men det står även

"34 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen"

så när en bank gör en kreditupplysning.. vad ser dom? kan dom även se hur många och hur stora lån jag har?

när jag kollar på min uc står det

"Under de senaste 12 månaderna har 6 frågor registrerats hos UC"

men det står även

"34 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen"

så när en bank gör en kreditupplysning.. vad ser dom? kan dom även se hur många och hur stora lån jag har?
De här 34 förfrågningar som inte redovisats i upplysningen, dessa förfrågningar har jag vart lite irriterad på. Företag säger att vi gör en kreditupplysning som inte kommer påverka din uc.
Men dessa förfrågningar står med ändå. Och jag fick frågan av ett förtag vad detta var för nåt jag ansökt. Så visst påverkar dessa betyget.

De kan se antal kreditgivare och den totala lånesumman inom varje segment (blanco/borgen, avbetalningar, bil & huslån osv). Mig veterligen ska de inte kunna se de där 34.

De kan se antal kreditgivare och den totala lånesumman inom varje segment (blanco/borgen, avbetalningar, bil & huslån osv). Mig veterligen ska de inte kunna se de där 34.
Stämmer det är bara du själv som kan se de 34 frågor som har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp