Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vad är billigast? Everyday+ eller Ferratum?

Jag har hört lite olika saker om ränta för Everyday+ och effektiv ränta men har inte riktigt koll. Trodde jag kunde betala båda i januari men blir osäker!

Everyday+ är 25 000
Ferratum är 12 000

Ferratum sa "betala det lånet som är högst först" och i november var Everyday+ 25 000 och 3000 ska in när lånet är i den storleken. Kunde inte betala det och då ökade lånet med 6000 och var plötsligt 31 000. I december betalade jag 6000 så nu är jag tillbaka på 25 000 och det känns spontant som ett väldigt dyrt lån.

Skulle ni prioritera att få ner Everyday+ så mycket som möjligt efter betalade räkningar? Kanske lägga 1500 på Ferratum och 8000-9000 på Everyday+ om inte bil sålt..?
Kan tillägga att jag betalat av 13k på Ferratum sedan juni 18 och lånet är 12400 idag. När jag ringer låter det bara "nej, vi har jättelåga räntor". Jo...

Jag är rädd att jag gjort fel som betalade av sms-lån i prisklasserna 2200, 3300, 7400, 5900, 5500 och 5500 innan Everyday+ och Ferratum. Tänkte att det kändes säkert att få bort många små om allt skulle skita sig. Att färre finns kvar och kan generera extrakostnader.
Råd please?

Beror ju på vad för räntor om du har enligt tidigare regler så bör Everyday+ ligga på 5% ränta per månad och Ferratum 7,4 %. Tycker tvärtemot att få bort Ferratum först dels högst ränta och dels lägre skuld vilket innebär att du blir av med lånet/en räkning snabbare och kan då lägga in mer på det lånsom e kvar

Beror ju på vad för räntor om du har enligt tidigare regler så bör Everyday+ ligga på 5% ränta per månad och Ferratum 7,4 %. Tycker tvärtemot att få bort Ferratum först dels högst ränta och dels lägre skuld vilket innebär att du blir av med lånet/en räkning snabbare och kan då lägga in mer på det lånsom e kvar

Okej, tack Mylife. Ferratum och Everyday+ kommer kosta ca 4200 kr i januari och knappt gå ner. Det är därför jag känner att jag måste göra allt jag kan för att betala ner båda.
Betalar jag ner Ferratum på 12 ligger typ 3000 på Everyday+ kvar i månadskostnad. Man har inte råd.
Känns inte roligt idag. Jag tog tag i ekonomin för sju dagar sen ordentligt och idag är första dagen som känts tyngre. Ilska inombords, stress inombords, några tårar och oro. En dålig dag helt enkelt. Vill bara få bort alla lån direkt. Har jättedåligt tålamod med sånt här och är tävlingsinriktad och vill inte ha några lån alls.

Senast ändrad:
Om du loggar in på Ferratum alt. kollar din senaste faktura, vad står det att du har för ränta per dag? Runt 1'a september så sänkte de räntan till att vara 3 gånger så låg som tidigare om jag inte minns helt fel. Jag chattade med de och fick min ränta sänkt, skrev förvisso att jag skulle lösa in mitt bef. lån i syfte att sänka räntan men jag struntade i att lösa in lånet. Kolla upp det är mitt tips. Senaste räntan ska vara runt 0.11% per dag

Om du loggar in på Ferratum alt. kollar din senaste faktura, vad står det att du har för ränta per dag? Runt 1'a september så sänkte de räntan till att vara 3 gånger så låg som tidigare om jag inte minns helt fel. Jag chattade med de och fick min ränta sänkt, skrev förvisso att jag skulle lösa in mitt bef. lån i syfte att sänka räntan men jag struntade i att lösa in lånet. Kolla upp det är mitt tips. Senaste räntan ska vara runt 0.11% per dag
Oj så du fick din ränta sänkt fastän du hade gammalt lån med hög ränta (deras gamla ligger på 7,45 som de glatt tar ut) -det var inte dåligt då ska jag ta ett snack med dom uppdaterar här sen.

Okej, tack Mylife. Ferratum och Everyday+ kommer kosta ca 4200 kr i januari och knappt gå ner. Det är därför jag känner att jag måste göra allt jag kan för att betala ner båda.
Betalar jag ner Ferratum på 12 ligger typ 3000 på Everyday+ kvar i månadskostnad. Man har inte råd.
Känns inte roligt idag. Jag tog tag i ekonomin för sju dagar sen ordentligt och idag är första dagen som känts tyngre. Ilska inombords, stress inombords, några tårar och oro. En dålig dag helt enkelt. Vill bara få bort alla lån direkt. Har jättedåligt tålamod med sånt här och är tävlingsinriktad och vill inte ha några lån alls.
Har dessa båda också och måste bli av med dom. Båda enligt gamla regler o dyr ränta. Ferratum är dyrast. Everydayplus är dock dyr om du gör uttag då tar de 15 procent på det beloppet vilket är sjukt - dock ej aktuellt måste få bort dessa så snabbt det går.

Har dessa båda också och måste bli av med dom. Båda enligt gamla regler o dyr ränta. Ferratum är dyrast. Everydayplus är dock dyr om du gör uttag då tar de 15 procent på det beloppet vilket är sjukt - dock ej aktuellt nu med uttag utan måste få bort dessa så snabbt det går. Rekommenderar dig att betala minimum på Everyday+ så mkt du kan på Ferratum - ska kontakta dem om räntan uppdaterar hör sen hur det gick

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp