Våra chanser till ett bolån

Hej!

Jag och min sambo vill köpa ett hus inom snar framtid. Huspriset kommer hamna någonstans mellan 1.7 till 2.3 miljoner. Vi kommer ha kontantinsatsen klar till ovanstående belopp.

Det som gör mig orolig är att jag har blancolån på totalt360.000:- hos tre aktörer som jag betalar 4500:- på varje månad. Vi kommer vilken dag som helst dessutom få vårat första barn.

I dagsläget bor vi i en hyresrätt (9000:- i månaden) Vi tjänar båda 33500:-/mån brutto. Min sambo har inga lån.

Kommer mina blancolån sabba våra husdrömmar?

Hej!

Jag och min sambo vill köpa ett hus inom snar framtid. Huspriset kommer hamna någonstans mellan 1.7 till 2.3 miljoner. Vi kommer ha kontantinsatsen klar till ovanstående belopp.

Det som gör mig orolig är att jag har blancolån på totalt360.000:- hos tre aktörer som jag betalar 4500:- på varje månad. Vi kommer vilken dag som helst dessutom få vårat första barn.

I dagsläget bor vi i en hyresrätt (9000:- i månaden) Vi tjänar båda 33500:-/mån brutto. Min sambo har inga lån.

Kommer mina blancolån sabba våra husdrömmar?
Hej!
Hur gick det för er?

Hej!
Hur gick det för er?
Hej!
Det har inte kommit ut några intressanta fastigheter än så vi avvaktar med spänning.

Kontaktade en gammal vän som är fd bankman hos LF. Han sa att om vi har kontantinsatsen kan vi med säkerhet låna upp till 3 miljoner.

Jag tror inte heller det blir nåt problem för er, har själv fått bolån i den nivån med endast en lön. med halva blanco.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp