Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vågar man släppa allt?

Om inte din bank vill hjälpa dig så gör en ansökan på compricer bolån. Du kommer med stor sannolikhet få svar av Nordax och Bluestep att dom kan hjälpa dig. Så länge du har tillräcklig inkomst.

Jag är ledsen men för mig har du ett lyxproblem. Du har en lösning, något som jag är säker på att många av oss här, inklusive mig, hade önskat att vi hade. Man får offra saker och omvärdera livet helt enkelt.
Jadu.
Så min lösning är att sälja, lägga ner mitt företag (min inkomst), sätta sambon i arbetslöshet, byta skola för barnen (varav ett går i specialskola) , tvinga dem ifrån vänner,fotbollslag osv.
Nej det är inte att prioritera, det är att straffa dem jag älskar mest pga min dumhet.

Jag är ledsen om du ej har den sk lösningen jag har men för mig är det ej en lösning, utan en sista utväg.

Om inte din bank vill hjälpa dig så gör en ansökan på compricer bolån. Du kommer med stor sannolikhet få svar av Nordax och Bluestep att dom kan hjälpa dig. Så länge du har tillräcklig inkomst.
Tack. Ska prata med sambon imorgon

Ja, detta är självklart något jag försökt men banken vägrar höja vårt lån pga min uc... vilket eg är galet då jag som du säger inte ens belånat huset 50%.
Jag ska verkligen göra ett tappert försök igen med detta!
Är din UC dålig pga du sökt många lån? Då bör du sluta ansöka om lån och vänta ut tills det blir bättre. Hör även men andra banker om de skulle vara villiga att låna ut om ni flyttar lånen. I värsta fall kan ni nog flytta lånen till Bluestep, men det skulle jag bara rekommendera i sista hand då deras räntor är skyhöga.

Men som du redan fått svar om; skuldsanering är bara att glömma när ni har ett sånt övervärde i er bostad. Ni skulle ju t.o.m. ha över en miljon över även EFTER betald skuld, och med det kunna lägga in som handpenning i en ny bostad.

Är din UC dålig pga du sökt många lån? Då bör du sluta ansöka om lån och vänta ut tills det blir bättre. Hör även men andra banker om de skulle vara villiga att låna ut om ni flyttar lånen. I värsta fall kan ni nog flytta lånen till Bluestep, men det skulle jag bara rekommendera i sista hand då deras räntor är skyhöga.

Men som du redan fått svar om; skuldsanering är bara att glömma när ni har ett sånt övervärde i er bostad. Ni skulle ju t.o.m. ha över en miljon över även EFTER betald skuld, och med det kunna lägga in som handpenning i en ny bostad.
Jag har 3,85 i ränta hos bluestep. Inte jättedåligt jämfört med blanco som ofta ligger mellan 5 och 10%. Men såklart urdåligt jämfört med vanliga bolån runt 1%.

Sambon ser nog fin ut men min är desto värre.
Massa förfrågningar som snart försvinner dock men 55% i ucscore :(
Då måste du se till att rensa upp lite. Hur många ff kvar när de andra försvinner? Några anmärkningar? Maxade krediter? Har din sambo inkomst att ta bolånet själv?

Tack.
Ja pga många förfrågningar.
Jag skulle verkligen behöva lösa detta problem i närtid så kommer nog ändå försöka...
Kanske köra via Zmarta tex för att bara få en upplysning.
Eller om man ringer runt...men vill ju inte få massvis med förfrågningar.

Ja nä det har jag förstått nu=)

Då måste du se till att rensa upp lite. Hur många ff kvar när de andra försvinner? Några anmärkningar? Maxade krediter? Har din sambo inkomst att ta bolånet själv?
Alldeles för många kvar :(
Jag är rädd att de kommer neka honom, Jag hade gärna sett han ta över mitt lån samt köpa ut mig men vi är osäkra på om vi vill chansa med en UC på honom där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp