Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vågar man släppa allt?

Och förresten, dom tar UC, men ingen fulluc. Dom kollar din årsinkomst och om anmärkningar finns. Inget som syns för andra i 12 månader
Aha!
Ok. Hade ingen koll på det.
Men har ju dock anmärkningar tyvärr.
Men inte sambon dock

Ja det skulle vara nått det hehe.
Jag fattar ju att ni tycker att det är ett lyxproblem men tro mig det är allt annat än det.
Det är galna priser på att köpa nytt, så även om vi säljer för att köpa nytt så kommer vi aldrig kunna låna till en ny bostad pga mig...
Man får inte en bostad för 1milj.Då hade jag verkligen inte haft ett problem om så skulle vara fallet.
Vi tycker inte att det är ett lyxproblem. Det ÄR ett lyxproblem. Hade jag suttit i din sits hade jag sålt på 5 sekunder (har barn, bor i göteborg). Allt för att få bort skulder.

Vi tycker inte att det är ett lyxproblem. Det ÄR ett lyxproblem. Hade jag suttit i din sits hade jag sålt på 5 sekunder (har barn, bor i göteborg). Allt för att få bort skulder.
Okej...
Jag hade verkligen gjort det om jag visste att jag i och med det kunde ordna med boende!
För mig är det inget lyxproblem. För mig är det ett problem och en situation som gett mig stor ångestproblematik.
Att inte veta hur jag ska lösa skulderna utan att vi sitter på gatan.

Folk säger flytta etc. Men med handen på hjärtat hur många skulle tycka det var enkelt?
Om vi flyttar ifrån sthlm flyttar vi ju också ifrån våra arbeten/inkomster och rycker upp våra barn från sina liv.

Man kanske säger det är enkelt om man inte står i samma sits. Då ser man bara lösningen, men inte de problem som följer efter!

Jag blir uppriktigt ledsen över att man väljer att nedvärdera mitt mående och vad jag går igenom för att man tror att jag är helt dumihuvudet för att vi "sitter på miljoner". Hade det varit så enkelt som ni får det att framstå hade jag väl för f.n gjort det för länge sen

Jadu.
Så min lösning är att sälja, lägga ner mitt företag (min inkomst), sätta sambon i arbetslöshet, byta skola för barnen (varav ett går i specialskola) , tvinga dem ifrån vänner,fotbollslag osv.
Nej det är inte att prioritera, det är att straffa dem jag älskar mest pga min dumhet.

Jag är ledsen om du ej har den sk lösningen jag har men för mig är det ej en lösning, utan en sista utväg.
Ja det är det enda du kan göra
Okej...
Jag hade verkligen gjort det om jag visste att jag i och med det kunde ordna med boende!
För mig är det inget lyxproblem. För mig är det ett problem och en situation som gett mig stor ångestproblematik.

Folk säger flytta etc. Men med handen på hjärtat hur många skulle tycka det var enkelt?
Om vi flyttar ifrån sthlm flyttar vi ju också ifrån våra arbeten/inkomster och rycker upp våra barn från sina liv.

Man kanske säger det är enkelt om man inte står i samma sits. Då ser man bara lösningen, men inte de problem som följer efter!

Jag blir uppriktigt ledsen över att man väljer att nedvärdera mitt mående och vad jag går igenom för att man tror att jag är helt dumihuvudet för att vi "sitter på miljoner". Hade det varit så enkelt som ni får det att framstå hade jag väl för f.n gjort det för länge sen
tror inte folk säger det
För att nedvärdera dig. Ingen säger det som att du är dum, tror bara folk försöker säga den lösning dom tror funkar snabbast. Förstår att du inte vill lämna allt för dina barn i första hand. Men som sagt du hade ju pratat med Nordax funkar det för dig är det ju underbart? Men funkar det inte kanske du måste se över dom alternativen folk säger. Annars tror jag dina barn får lida mer än om allt kraschar senare och kronofogden osv kommer. Ibland måste man tyvärr släppa saker även fast det tar emot. Hoppas iallafall att det löser sig för dig! Men garanterar dig att ingen här nedvärderar dig tro mig, även om det låter så.

Okej...

Det är tvärtom du som enbart ser hinder och problem i den uppenbara lösningen du sitter på.

Ja det är det enda du kan göra

tror inte folk säger det
För att nedvärdera dig. Ingen säger det som att du är dum, tror bara folk försöker säga den lösning dom tror funkar snabbast. Förstår att du inte vill lämna allt för dina barn i första hand. Men som sagt du hade ju pratat med Nordax funkar det för dig är det ju underbart? Men funkar det inte kanske du måste se över dom alternativen folk säger. Annars tror jag dina barn får lida mer än om allt kraschar senare och kronofogden osv kommer. Ibland måste man tyvärr släppa saker även fast det tar emot. Hoppas iallafall att det löser sig för dig! Men garanterar dig att ingen här nedvärderar dig tro mig, även om det låter så.
Tack!

Ja jag hoppas det går att ordna med Nordax. Skulle vara en enorm lättnad!
Annars, ja då får vi se över andra lösningar.
Men att flytta härifrån hoppas jag de flesta förstår är det absolut sista alternativet innan man vänt på varenda sten.
Ett hem är ändå ett hem liksom.

Nä må vara att ingen nedvärderar, men ändå. Jag är som sagt fullt medveten om vad jag ställt till med och försöker nu lösa situationen. Jag fattar att försäljning skulle vara en del av lösningen men ingen har heller någon bakgrund eller någon aning om livssituationen jag lever i bortsett från det jag skrivit.

Jag själv försöker alltid vara ödmjuk nog för andra att inte ska behöva läsa inlägg som faktiskt förminskar någons upplevelse eller situation.

Det är tvärtom du som enbart ser hinder och problem i den uppenbara lösningen du sitter på.
Jag SER att försäljning skulle vara en del av en lösning. Det är efter en försäljning jag faktiskt inte ser en bra lösning.
Ni har förövrigt ingen aning om min livssituation öh förutom det jag skrivit.
Är så enkelt att säga hur andra bör göra men det är faktiskt inte så jäkla enkelt för oss att bara flytta.

Ok...jag förstår mer än vad ni tror ang att en försäljning skulle vara en bra lösning.

Men att flytta härifrån (inte i huvudsak själva bostaden) är inte så enkelt som några av er vill framhålla.

Dels, mestadels pga dottern 10 år som går på en särskild skola efter att ha slagits ut av skolan när hon bara var 6 år gammal (hon har funktionsnedsättningar).
Att flytta från sthlm, eller bara att byta kommun gör att hon förlorar den platsen hon har nu.
Det är det jag vill göra allt för att förhindra. Vi har kämpat så länge för att hon ska ha en fungerande skolgång och det har hon nu..Jämfört när hon inte ens har velat leva pga sin ångest.

Så jag ber om ursäkt att jag försöker hitta andra lösningar på mitt sk lyxproblem som startade de 1.5 åren jag inte kunde jobba alls pga att jag tog hand om mitt barn och såg till att hon överlevde.

Jag skulle aldrig förminska någons problem, oavsett situation. Man har aldrig en aning om vem man pratar med bakom skärmen

Ok...jag förstår mer än vad ni tror ang att en försäljning skulle vara en bra lösning.

Men att flytta härifrån (inte i huvudsak själva bostaden) är inte så enkelt som några av er vill framhålla.

Dels, mestadels pga dottern 10 år som går på en särskild skola efter att ha slagits ut av skolan när hon bara var 6 år gammal (hon har funktionsnedsättningar).
Att flytta från sthlm, eller bara att byta kommun gör att hon förlorar den platsen hon har nu.
Det är det jag vill göra allt för att förhindra. Vi har kämpat så länge för att hon ska ha en fungerande skolgång och det har hon nu..Jämfört när hon inte ens har velat leva pga sin ångest.

Så jag ber om ursäkt att jag försöker hitta andra lösningar på mitt sk lyxproblem som startade de 1.5 åren jag inte kunde jobba alls pga att jag tog hand om mitt barn och såg till att hon överlevde.

Jag skulle aldrig förminska någons problem, oavsett situation. Man har aldrig en aning om vem man pratar med bakom skärmen
Ta ett steg i taget. Nu har ni en lösning i siktet med Nordax.
Jag tror det kommer att lösa sig och alla andra lösningar blir spekulationer.
Håller tummarna!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp