Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vågar jag ta samlingslån?

Idag skickade jag in skuldebrev, fullmakt osv. Allt borde väl vara klart imorgon em lr fredag.
Sitter o spånar på det lilla lånet jag vill söka för o samla resten.. 30k.
Läste i någon tråd här på forumet att man automatiskt blir nekad hos banker som är anslutna till förmedlaren jag redan sökt hos och att man inte får söka nytt lån inom 3månader, då denna "spärr" skulle försvinna då..?
Funderar på att kanske skippa låneförmedlare för det här lilla lånet och söka via en bank på en gång ist.. kruxet är att alla banker jag tänker på redan har tittat på ansökan jag gjorde i måndags..
Någon som har tips på bra och smidig aktör?
Om du kollar med Credway så har dom upp till 30 000 har jag för mig utan UC (använder antingen bisnode eller Creditsafe, kommer inte ihåg vilket). Helt ok ränta för att vara en sån typ av kredit. Då löser du det tillfälligt tills det har gått lite tid sen senaste UC-förfrågan

Idag skickade jag in skuldebrev, fullmakt osv. Allt borde väl vara klart imorgon em lr fredag.
Läste i någon tråd här på forumet att man automatiskt blir nekad hos banker som är anslutna till förmedlaren jag redan sökt hos och att man inte får söka nytt lån inom 3månader, då denna "spärr" skulle försvinna då..?
Funderar på att kanske skippa låneförmedlare för det här lilla lånet och söka via en bank på en gång ist.. kruxet är att alla banker jag tänker på redan har tittat på ansökan jag gjorde i måndags..
Jag sökte en månad emellan varandra. Men först Advisa, sen Lendo. Fick erbjudanden men färre, valde samla på båda ansökningarna.
Men se till att få pengarna först från första lånet :)

Det med 3 månader stämmer inte. Jag väntade dock över 30 dagar och då gick det fint.

Ser om någon fortfarande är aktiv här? När du fick lånet via Swedbank, löste du något utanför uc?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp