Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

vågar jag släppa lumify och vivus ?

Hej,

jag har en del smslån pga tidigare spelmissbruk, egentligen har jag råd att betala alla min utgifter varje månad,
men jag tar ut alla krediter igen och ökar dom och känns som det aldrig försvinner, jag har därför funderat på att släppa de flesta till inkasso.
dels för att jag kan spärra mig hos de aktörerna så jag inte kan ta nya lån, men också så att de faktiskt försvinner.

vad har ni för erfarenheter av att släppa vivus och lumify ?
om jag förstått rätt så har de båda två gothia ? och där är de vänliga med att de dels slår ihop skulder men också är sjysta med avbetalningar ?

får jag någon betalningsanmärkning ? missbrukad kredit ?
eller ska jag försöka hålla ut ett tag till och senare ansöka om samlingslån när min UC ser bättre ut ?

HJälp.

Min lumify gick till Billecta inkasso för några månader sen. Hade skuld på ca 5000 kr och de ville att jag skulle betala 1300 kr/månad, de var hårda och ville inte ge mig avbetalning på mindre summa. Du får inte någon anmärkning om du släpper de till inkasso.

Min lumify gick till Billecta inkasso för några månader sen. Hade skuld på ca 5000 kr och de ville att jag skulle betala 1300 kr/månad, de var hårda och ville inte ge mig avbetalning på mindre summa. Du får inte någon anmärkning om du släpper de till inkasso.
okej tack, jag har 8000 där om jag skulle betala tillbaka allt nu, som sagt jag kan betala av men jag måste liksom hindra mej från att ta ut igen, och det är mitt stora problem. mkt lättare att blocka sig på dom här små aktörerna så man inte ens har möjlighet att kunna ta ut... tack!

okej tack, jag har 8000 där om jag skulle betala tillbaka allt nu, som sagt jag kan betala av men jag måste liksom hindra mej från att ta ut igen, och det är mitt stora problem. mkt lättare att blocka sig på dom här små aktörerna så man inte ens har möjlighet att kunna ta ut... tack!
Om du kan betala av så är det bäst att göra det annars får du onödiga kostnader. Du kan prova med att spärra dig där eller liknade, är inte bra på sånt men det går säkert.

Vad det gäller Gothia så har jag haft de och de är bäst enligt mig. Men som sagt man ska alltid undvika att skulderna går vidare till inkasso. Just dessa lånebolag som du nämnde ger inte anmärkning men de är hårda med att man betalar i tid.

Om du kan betala av så är det bäst att göra det annars får du onödiga kostnader. Du kan prova med att spärra dig där eller liknade, är inte bra på sånt men det går säkert.

Vad det gäller Gothia så har jag haft de och de är bäst enligt mig. Men som sagt man ska alltid undvika att skulderna går vidare till inkasso. Just dessa lånebolag som du nämnde ger inte anmärkning men de är hårda med att man betalar i tid.
har provat att spärra mej, men det går inte när man har ett aktivt lån :(

Släpp till inkasso är mitt råd.

Idag gick min lumify skuld till Gothia inkasso.
49.000:-
Fick en avbetalning på 1600:- per månad.
Super trevlig kvinna jag fick prata med! Super nöjd med avbetalningen jag fick.
Bekväm amorteringsplan. Tyvärr lär det innebära sjukt mycket extrakostnader för dig.
Gothia som ju brukar vara måna om att kunden inte ska betala massa extra (säger dem) men handlar väl om att de själva vill ro in pengar så snabbt som möjligt.
Inte för att vara sån men det lär ta dig otroligt lång tid att få ner beloppet och räntan. Försök betala in extra eller öka amorteringsplanen är mitt tips...när du kan.
Lycka till!

Bekväm amorteringsplan. Tyvärr lär det innebära sjukt mycket extrakostnader för dig.
Gothia som ju brukar vara måna om att kunden inte ska betala massa extra (säger dem) men handlar väl om att de själva vill ro in pengar så snabbt som möjligt.
Inte för att vara sån men det lär ta dig otroligt lång tid att få ner beloppet och räntan. Försök betala in extra eller öka amorteringsplanen är mitt tips...när du kan.
Lycka till!
Fick denna avbetalning på 4 mån, sen ska vi se framöver va kostnaden blir. Tanken är att jag ska lösa hela skulden i vår.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp