Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Våga chansa på en ansökan eller vänta till Deklarationen ändrats

Behöver era råd, mina förutsättningar enligt nuvarande UC

Senast ändrad:
Du kommer ju att få massa bra bud nu också så att du behöver ju nödvändigtvis inte vänta.

Du kommer ju att få massa bra bud nu också så att du behöver ju nödvändigtvis inte vänta.

Men jag har ett enormt underskott i förhållande till inkomsten, tänker att då drar bankerna öronen åt sig och vill inte förstöra mina chanser genom att dra på mig en onödig förfrågan. Hade du chansat och ansökt nu? Betyget är ju bra men har mycket lån och låg inkomst på uc.

Sök nu. Gillar du inte vad du får för erbjudanden så kan du avvakta. 1ff kommer inte göra någon skillnad när du sen söker i Juni.

Skulle säga lika dåliga möjligheter oavsett.. du betalar nästan hela nettolönen i ränta..

Skulle säga lika dåliga möjligheter oavsett.. du betalar nästan hela nettolönen i ränta..

medveten om det, kommer ju dock ändra i min deklarationen så jag har ett betydligt lägre underskott så undrar om jag borde vänta tills det syns på Uc eller söka nu.

lendo och Advisa ska man ska fylla i arbetsgivares telefonnummer. Jag vill verkligen inte att de kontaktar min arbetsgivare, någon som vet om de gör det utan att först fråga eller meddela?

Det har aldrig hänt mig:)
Det är min stora fasa också. Man vill ju inte att arbetsgivaren ska veta att man sökt lån. Men om de ringer så är det ju inte alls säkert att arbetsgivaren berättar om det för den som sökt lån.
Jag tror inte de vill ägna tid åt att ringa heller. Allt ska väl helst skötas "automatiskt". Det är kanske mest en formalitet att ange arbetsgivare och telefonnummer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp