Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Våga berätta? Luftslott

Ja man blir skicklig på att dölja. Har löst situationen löpande med fler lån, sämre villkor, jobbat mera. Men skönt att det brast då på nåt vis, bli fri från ångesten. Är så påverkad av situationen och orkar inte gå och må dåligt längre. Idag ska jag berätta. Jag måste för min och hans skull..
Kommer vara riktigt jobbigt 2-3 dagar efter du berättat sen kommer det släppa och du kommer må bättre än på länge,va ärlig och berätta som det är han kommer förstå.

Kommer vara riktigt jobbigt 2-3 dagar efter du berättat sen kommer det släppa och du kommer må bättre än på länge,va ärlig och berätta som det är han kommer förstå.
Tack för pepp, jag har smsat honom om att vi måste prata sen. Nu är bollen i rullning, kommer inte ifrån det nu.. Shit vad läskigt men ska bli skönt att få berätta. Måste sluta oroa mig för vad som händer, måste tro att det blir bra på ett lr annat sätt..

Tack för pepp, jag har smsat honom om att vi måste prata sen. Nu är bollen i rullning, kommer inte ifrån det nu.. Shit vad läskigt men ska bli skönt att få berätta. Måste sluta oroa mig för vad som händer, måste tro att det blir bra på ett lr annat sätt..
Bara riva av plåstret. Det kommer göra ont, men det är så jävla skönt efteråt.

Det kommer bli bra! Jobbigaste för mig var att säga totala skulden,hon trodde det rörde sig om tiotal tusen,det va det jobbigaste att säga 1,4 miljoner,tog några dagar för henne att smälta det,jag försökte peppa oss båda med att det kommer bli bättre sämre kan det ju inte vara,känns overkligt att ha 3 fakturor i månaden nu. Önskar dig all lycka!

Det kommer bli bra! Jobbigaste för mig var att säga totala skulden,hon trodde det rörde sig om tiotal tusen,det va det jobbigaste att säga 1,4 miljoner,tog några dagar för henne att smälta det,jag försökte peppa oss båda med att det kommer bli bättre sämre kan det ju inte vara,känns overkligt att ha 3 fakturor i månaden nu. Önskar dig all lycka!
Håller ni ihop ännu? Ja vilken dröm och även göra en budget och följa den.

Håller ni ihop ännu? Ja vilken dröm och även göra en budget och följa den.
Ja det gör vi,va beredd på skilsmässa då jag mådde sjukt dåligt efter alla år,men på något vis förstod hon mig. Ej haft det så "bra" som jag har nu på 10 år,borde ha släppt allt för länge sen men som vi många här tyvärr vet så har man hoppet kvar för länge.

Ja det gör vi,va beredd på skilsmässa då jag mådde sjukt dåligt efter alla år,men på något vis förstod hon mig. Ej haft det så "bra" som jag har nu på 10 år,borde ha släppt allt för länge sen men som vi många här tyvärr vet så har man hoppet kvar för länge.
Fint att höra. Ja varför vänta tills det är fullständig kaos? Så synd att man inte stannat upp tidigare och försökt lösa problemet och hitta orsaken till varför man gör så..

Fint att höra. Ja varför vänta tills det är fullständig kaos? Så synd att man inte stannat upp tidigare och försökt lösa problemet och hitta orsaken till varför man gör så..
Jadu lätt att vara efterklok,men som sagt är vell som hos många andra här att man har hopp om att det löser sig,beroende,sjukdom what so ever tyvärr. Har du höga skulder om man får fråga?

Jo precis, jo 1,2 milj... Hur löste ni sitsen du hamnat i? Blev det kfm?

Hej Therese1111.
Glad att du hittat hit och får massa kloka råd från många medlemmar här inne.

Jag ville bara flika in här och berätta lite snabbt om min historia, för jag är den som satt på andra sidan, den som alltså var helt ovetandes om de skulder som faktiskt fanns i hemmet. Min man hade ett spelberoende och satt med typ 1 miljon i skuld. Men efter vissa omständigheter inte kunde hålla de för mig mycket längre.
Jag kan erkänna att jag inte blev så nöjd men vi är trots allt gifta fortfarande. Han tog hjälp för sitt spelande, la alla kort på bordet o gav mig sitt bank id och hans lön gick in på mitt konto osv. Alla räkningar som kom öppnades gemensamt. Vi gick igenom Kivra en gång i veckan osv..

Det var svårt och tufft att ta in och jag tänker att du behöver ge din partner lite tid att smälta det här. Reaktionerna kan vara många, men i slutändan är det bara pengar det handlar om.
Vi har två fina barn tillsammans (dessutom med autism båda två) och de gör livet lite skörare att bara kasta iväg pga pengar.
Vi har jobbat hårt tillsammans och rullar idag en snöboll mot ett skuldfritt liv tillsammans.
Pengar är inte allt, även om de gör mycket <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp