Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Våga berätta? Luftslott

Nu är det nära till att berätta för min man om mina skulder. Jag längtar men är rädd. Jag har skulder på ca.1,2 milj. Byggt upp detta under ca.15 års tid. För 7år sedan brast det och jag hamnade hos kfm, min man hjälpte mig med ett lån på ca. 250 000kr men jag var inte ärlig, berättade bara en del av historien och halkade ner i hjulspåren igen. Skämdes, har gått hos psykolog och insett att jag inte vill be om hjälp... Jag är gift, har 2 barn med min man, bor i en villa som är värd x antal miljoner-min mans sedan lång tid tillbaka men är som sagt gift så ja ni fattar... välbetalt jobb, ca. 34 000 kr ut varje månad men allt är ett luftslott... lånekostnader på ca. 28 000 /månad, och då tillkommer fsk avgift, barnens aktiviteter, försäkringar mm på några tusenlappar. Blir så förbannad på mig själv, allt är konsumtionslån. Hör hemma i lyxfällan, äger inget av värde, handlar på typ hm o lindex. Jag vill berätta, lätta stenen och ta nya tag om han inte accepterar. Börja om, känns befriande men så läskigt. Funderar på att bara lämna honom för att jag känner mig värdelös. Ta den lätta vägen igen men är samtidigt rädd att då kommer jag aldrig ändra mig... Ville skriva av mig, ni behöver inte påpeka idiotin, väl medveten om den...

Vet mannen om att du har dessa 1.2 miljoner i skuld eller tror han att du är helt skuldfri?

Har ni övervärde i huset kan man kanske baka in något där?

Vet mannen om att du har dessa 1.2 miljoner i skuld eller tror han att du är helt skuldfri?

Har ni övervärde i huset kan man kanske baka in något där?
Nej, han vet att jag har kreditkort på ca. 25 000kr samt mindre avbetalningar Klarna och Ellos. Huset kan vi låna på men vet inte hur sugen han är på det. En enkel lösning för mig men jag vet inte om han går med på det med tanke på att jag dolt det under så lång tid... Fast enda sättet att få reda på det är att berätta. Livrädd för vart det här ska leda...

Är väl väl klokt att ta det innan något gått till kfm igen.

Blir alltid lika förvånad över hur man kan dra på sig 1.2 miljoner i skuld utan att den man bor ihop får reda på det....

Men du måste givetvis vara ärlig och lägga korten på bordet.

Blir alltid lika förvånad över hur man kan dra på sig 1.2 miljoner i skuld utan att den man bor ihop får reda på det....

Been there, done that. Didn't even get a tshirt.

Nä men allvarligt, levde i samma typ av lögn i måååånga år. Sen brast allt, men vi är ihop ännu och har det bättre än på länge när man slipper alla lögner. Fattar inte varför jag inte tog tag i det flera år tidigare. Hade haft ett enklare liv tidigare.

Jag hade en sambo som tog lån i mitt namn med min BankID som var installerad på en surfplatta.

Jag viste inget!
Eftersom han hade tillgång till mitt BankID så gjorde han mig även som kund i en till bank dit de lån osv han tog gick.

Jag reagerade när deklarationen kom. Hade då nästan en miljon i skulder hade säkert kunnat upptäcka det tidigare, tex året innan men mådde inte bra då (sköldkörteln som spökade).

Han hade även varit runt till gemensamma vänner och försökt låna pengar, skyllt på att jag har det dåligt ekonomiskt men skäms så jag ville inte ta hjälp och han hoppades kunna hjälpa mig såhär (så ädelt )

Så jag kan verkligen se hur man kan hålla sina egna lån gömda.

Hoppas TS lägger alla korten på bordet.

Been there, done that. Didn't even get a tshirt.

Nä men allvarligt, levde i samma typ av lögn i måååånga år. Sen brast allt, men vi är ihop ännu och har det bättre än på länge när man slipper alla lögner. Fattar inte varför jag inte tog tag i det flera år tidigare. Hade haft ett enklare liv tidigare.
Tråkigt att du också varit här men skönt att höra att man inte är ensam.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp