Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Värt att söka samlingslån?

Hej,

Eftersom Fairlo nu kommer sabba min kreditvärdighet totalt kanske det är lika bra att söka innan dess, eller så får jag vänta något år till.

Någon med liknande förutsättningar som fått lån?

Mina förutsättningar:
Kreditkort:
Avida Finans AB - 148 331/150 000kr
OKQ8 AB - 4 035/5 000kr (avbetald men kommer synas vid uppdatering i maj)
Northmill - 14 424/15 000kr (avbetald men kommer synas vid uppdatering i maj)

Blanco:
Ica Banken AB - 139 084kr
Medmera Bank AB - 49 380kr
Nordnet Bank AB - 147 964kr
Cashbuddy AB - 39 486kr
Goodcash 24 - 22 029kr

5FF som går ut:
2022-05-24
2022-06-15
2022-06-16
2022-06-17
2023-01-02

UC riskprognos: 8,4%
Årsinkomst: 518 000kr
Total skuldbörda: 564 463kr
Har en kontakt på Nordea som jag iså fall kommer boka möte med. Är inte kund där idag.

Tacksam för svar från någon med erfarenheter med liknande förutsättningar.

Hade du inte Fairlo?
Jag tror din största problem är den stora krediten. Den kommer att sabba mest. Bankerna är väldigt restriktiva hus nu men samtidigt är dina lån inte extrem höga. Om det går att vänta ut ff då kanske du kan komma under 4% som ger bättre sannolikhet att bli beviljad.

Hade du inte Fairlo?
Jag tror din största problem är den stora krediten. Den kommer att sabba mest. Bankerna är väldigt restriktiva hus nu men samtidigt är dina lån inte extrem höga. Om det går att vänta ut ff då kanske du kan komma under 4% som ger bättre sannolikhet att bli beviljad.
Det stämmer.
Ovan är lån som just nu syns på UC och som bankerna får ta del av. Har 100 000kr på Fairlo som kommer registreras som kredit, och då kan vi ju snacka om 20% UC risk.

Det stämmer.
Ovan är lån som just nu syns på UC och som bankerna får ta del av. Har 100 000kr på Fairlo som kommer registreras som kredit, och då kan vi ju snacka om 20% UC risk.
Har förstått att det kommer att dröja innan det syns om du inte gör ytterligare uttag.
Avvakta vad som händer med betyget. Kolla med Avida om de kan göra om krediten till ett lån.
Nordea är inget bra spår just nu. Du måste ha bra uc score. (Har gjort resan själv)

Har förstått att det kommer att dröja innan det syns om du inte gör ytterligare uttag.
Avvakta vad som händer med betyget. Kolla med Avida om de kan göra om krediten till ett lån.
Nordea är inget bra spår just nu. Du måste ha bra uc score. (Har gjort resan själv)
Planen var att låta OKQ8 och Northmill försvinna från UC samt låta 4/5FF försvinna. Då tror jag mitt UC-betyg falla till en nivå där Nordea kunde bevilja. Flyttar även över mig som kund samt pension.
Finns det verkligen fall då en långivare gör om ett kreditkort till blanco? Har du några erfarenheter eller sett någon skriva om det här?

Tack för alla ovan svar!

Kanske är bättre att söka ett belopp på Lendo, än att använda en förfrågan hos Nordea, trots att jag har en kontakt där. Ska kolla vad personen råder mig att göra, om personen tror att det finns en chans hos Nordea.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp