Värt att söka bolån/byggnadslån

Hej!

Någon som har fått igenom ett bolån/byggnadslån trots höga blancolån?

Jag och maken har tillsammans blanco på ca 600 000 kr. Vår gemensamma årsinkomst är 639 000. Idag har vi en tomt och jag en mindre stuga där planen är att bygga ut stugan och rusta upp så att det kan bli ett året runt boende. Värdet på stuga och tomt uppgår till ca 800 000.

Är det någon i liknande situation som fått igenom lån? Vad går banken på? Bara inkomst? Kontantinsats? Kreditvärdighet?

Hej!

Någon som har fått igenom ett bolån/byggnadslån trots höga blancolån?

Jag och maken har tillsammans blanco på ca 600 000 kr. Vår gemensamma årsinkomst är 639 000. Idag har vi en tomt och jag en mindre stuga där planen är att bygga ut stugan och rusta upp så att det kan bli ett året runt boende. Värdet på stuga och tomt uppgår till ca 800 000.

Är det någon i liknande situation som fått igenom lån? Vad går banken på? Bara inkomst? Kontantinsats? Kreditvärdighet?

Råder er att använda diverse bolånekalkyler online, hos exempelvis SEB.

Med informationen du angivit ser jag inga konstigheter i att ni skall få bolån för nybyggnation - förutsatt att övrigt ser bra ut.

Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp