Värdera hus, samla lån i bolån

Jag är student, med endast csn lån och bidrag.
Min sambo är tillsvidareanställd med 315 000 i årsinkomst, och vi har två barn.
När vi köpte huset för ca 7 år sedan, blev min sambo inskriven ensam på bolånet, pga jag var föräldraledig och en prick pga mina föräldrar, men jag blev skriven och äger 50% av huset.
Vi vill nu vädera huset för att kunna baka in billån på 103 000, renoveringslån på ca 230 000 som vi i nuläget amorterar mycket på.
De gjordes en värdering när vi köpte och då var de värt 300 000:-, men vi tror att de ökat en del sedan vi flyttat in då vi renoverat ganska mycket.
Tror ni jag med csn och ett år kvar av studier, kan/behöver stå med på bolånet? eller tror ni min sambo kan fortsätta stå ensam på bolånet?
Jag är så otroligt nervös över att gå till banken, och prata pengar, då vi i samband med husköpet blev iprincip dumförklarade av första bankmannen, då vi inte visste alla olika steg man behövde göra. (lagfart, pantbrev m.m)

Jag kanske inte förstår inlägget korrekt men du kan alltså belåna huset upp till Max 85% av värdet.
Säg att huset är värt en miljon och ert bolån idag är 500.000, då kan du i bästa fall få låna 350.000.
Banken ser inte med blida ögon på CSN studenter, kanske bättre att tjejen får stå på det.
Rekommenderar att ni bakar in det som tillåts, kommer alltid att vara bättre ränta i bolånet än vad ni har idag. Hoppas det var till hjälp

Jag kanske inte förstår inlägget korrekt men du kan alltså belåna huset upp till Max 85% av värdet.
Säg att huset är värt en miljon och ert bolån idag är 500.000, då kan du i bästa fall få låna 350.000.
Banken ser inte med blida ögon på CSN studenter, kanske bättre att tjejen får stå på det.
Rekommenderar att ni bakar in det som tillåts, kommer alltid att vara bättre ränta i bolånet än vad ni har idag. Hoppas det var till hjälp
precis!
har läst att man får belåna bostaden till 85%, och bolånet idag är ca 200k.
Vi betalar idag ungefär 9k per månad, med bolån, billån och renoveringslånet, så hade varit toppen att få ner den summan så kan man prioritera att spara mer istället.
Är det en nackdel för oss, som nu när vi äger 50% var av huset? hur blir de då för mig som är student, behöver jag vara med på bankmöten osv?

precis!
har läst att man får belåna bostaden till 85%, och bolånet idag är ca 200k.
Vi betalar idag ungefär 9k per månad, med bolån, billån och renoveringslånet, så hade varit toppen att få ner den summan så kan man prioritera att spara mer istället.
Är det en nackdel för oss, som nu när vi äger 50% var av huset? hur blir de då för mig som är student, behöver jag vara med på bankmöten osv?
Det låter inte optimalt och är en situation som nog bara er bank kan svara för om det går.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp