Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Värdelös kronfogden

Den svenska fadern till mitt barn som jag bodde med i ett år är skyldig mig mycket pengar i norge. Namsmannen i Norge lyckades dra av 30 procent av skulden från sin lön men sedan slutade han plötsligt sitt jobb i Norge och flyttade tillbaka till Sverige för att gömma sig och undvika att betala mig. Jag sökte hjälp av kronfogden och tingretten och betalade mer pengar till dem för att behandla mitt ärende, skickade till dem alla nödvändiga dokument och bevis (inklusive brev från namsmannen i Norge som godkände mitt ärende när de behandlade det) men en och en halv år senare har jag fortfarande inte hört några uppdateringar om mitt ärende. Alla väntan och pengarna som jag spenderar tappar jag redan hoppet och är rädd för att jag aldrig kommer att få tillbaka pengarna som jag sparade för vårt barns framtid och han springer i grunden iväg med dessa pengar. Det senaste brevet från kronfogden säger att jag måste vänta tills han har betalat tillbaka barnbidrag som han också är skyldig mig som den norska regeringen för närvarande arbetar med. Vad gör jag? Finns det något sätt jag fortfarande kan få tillbaka mitt barns pengar som bedragaren far stal?

Du kan inte påverka prioriteringsordningen på skulderna. Om jag förstår ditt inlägg rätt så det du kan göra är att vänta.

Du har ett vanligt oprioriterat enskilt mål. Skatter och liknande ska betalas före i löneutmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp