Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Värde på bil för att få behålla den

Nej det finns inte statistik på sånt
Misstänkte det, men det borde inte vara vanligt att leasade förmånsbilar eller förmånsbilar som hanteras korrekt av företagen utmäts?

Misstänkte det, men det borde inte vara vanligt att leasade förmånsbilar eller förmånsbilar som hanteras korrekt av företagen utmäts?

Låter rimligt. Leasad har jag bara sett någon enstaka gång

Ja, det är inga problem med en förmånsbil.
Kan den utmätas? Absolut, sker det ofta? Ingen aning, tror inte det @Lasseman har du någon statistik?
Sålänge allt görs korrekt så ska det inte vara någon konstighet. Dem få gånger jag sett något om det så har det varit ett bolag som ägt bilen. Och någon som inte tagit lön/betalat förmån osv som haft problem.

Min förmånsbil är med i KFMS kalkyl för förbehållsbelopp. Inga konstigheter.

Okej ja det är ingen leasad förmånsbil utan företagsägd som det gäller för mig så jag var lite extra paranoid antar jag. Men underbart, då kan jag dyka upp hos kunderna utan att behöva se ut som en svartjobbande polack med andra ord.

Vad för slags kärra kör du förresten? :)

Okej ja det är ingen leasad förmånsbil utan företagsägd som det gäller för mig så jag var lite extra paranoid antar jag. Men underbart, då kan jag dyka upp hos kunderna utan att behöva se ut som en svartjobbande polack med andra ord.

Vad vi har för bilar på jobbet? Volvo, suzuki, bmw typ

Det var något udda, det var det som ledde till att man grävde lite mer i det.
Misstänkte det, kör man med något reputabelt så lär väl risken vara närapå 0.
T.ex märkes leasing Ziklo (föredetta volvo), VW Finans, Audi finans osv.

Jag har en Volvo V90 hybrid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp