Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntetider KFM

Status för omprövningar;

Den 16 Jan påbörjades ärenden inkomna 19 Sept. (..)
Den 23 Jan påbörjades ärenden inkomna 26 Sept. (7)
Den 30 Jan påbörjades ärenden inkomna 10 Okt. (14)
Den 6 Feb påbörjades ärenden inkomna 11 Okt. (1)

Den 13 Feb påbörjades ärenden inkomna 16 Okt. (5)
Den 20 Feb påbörjades ärenden inkomna 23 Okt. (7)

Den 27 Feb påbörjades ärenden inkomna 31 Okt. (8)

Kötid f.n. 5 månader

Kan ju tro att där är väldigt många omprövningar gjorda som egentligen inte borde ha gjorts. Samtidigt kan jag förstå att folk vill göra rätt för sig och kanske är lite extra försiktiga. Men det bidrar ju till betydligt längre väntetider än vad som kanske borde behövts.

Kan ju tro att där är väldigt många omprövningar gjorda som egentligen inte borde ha gjorts
Det är säker en del av sanningen, men tyvärr återkommer även rådet att skicka in "rullande ansökningar" vid avslag osv frekvent på forumet.
Jag vet inte om resurserna inte är skalade för inkommande ärenden eller att metoder & verktyg inte hänger med.

Hur ser det ut med väntetider runt allt annat?
Har nyligen blivit "kund" på KFM och 3/5 skulder har fått utslag varav 2 skulle vara betalda i förra veckan. Har dock inte fått blankett för att lämna in inkomst/utgifter än. Har en annan skuld som är sista dagen idag och 2 andra som är på g in. Väntar dem kanske tills allt är förfallet innan dem går vidare eller är det bara långa handlingstider?

Har nyligen blivit "kund" på KFM och 3/5 skulder har fått utslag varav 2 skulle vara betalda i förra veckan. Har dock inte fått blankett för att lämna in inkomst/utgifter än. Har en annan skuld som är sista dagen idag och 2 andra som är på g in. Väntar dem kanske tills allt är förfallet innan dem går vidare eller är det bara långa handlingstider?
Länk: Kötider KFM

Nr 1. Hjälper inte min fråga
Nr 2. Dem tiderna stämmer inte.

Om du hade tagit dig tiden att läsa vad jag skrev så hade du sett att min fråga lyder, väntar dem till allt har samlats och gått över tiden på skuld att betala innan dem går vidare eller är det just pga låna handlingstider?

1. Svarade på frågan: "Hur ser det ut med väntetider runt allt annat?", alla väntetider finn på den sidan.
2. Om/hur tiderna stämmer kan inte jag svara på, det är dom tiderna KFM väljer att presentera.

För mig fick jag första utslag 20 Nov.
Sen kom besked om inkomst/utgifter 17 Jan, sista dagen att svara 31 jan.
Senaste beskedet om utslag i mål var 8 Feb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp