Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntetider efter inledande skuldsanering

Alltså berättade att jag slutade spela o sökte hjälp i maj 2022. Men på några fakturor står de ex. inkasso september 2022. De vill veta när de lånen uppstått men alla uppstod innan 2022 maj
De har bara gått vidare till inkasso

Alltså berättade att jag slutade spela o sökte hjälp i maj 2022. Men på några fakturor står de ex. inkasso september 2022. De vill veta när de lånen uppstått men alla uppstod innan 2022 maj
De har bara gått vidare till inkasso
Det borde de väl ha velat ta reda på innan kan jag tycka. Sjukt frustrerande att behöva vänta så länge.

Ja det är segt men samtidigt spelar de ingen roll egentligen eftersom inledande räknas också så tiden går ju oavsett. Sen känns de inte så rimligt att de skulle ge avslag efter så lång tid efter inledande. Då borde de redan gett avslag.

Ja det är segt men samtidigt spelar de ingen roll egentligen eftersom inledande räknas också så tiden går ju oavsett. Sen känns de inte så rimligt att de skulle ge avslag efter så lång tid efter inledande. Då borde de redan gett avslag.
Samtidigt lite lustigt att dom ville ha mer information gällande när lånen var tagna . Det borde dom med sätt innan

Nej de har ju inte sett det utan bolagen skickade in datum som kom in efter maj 2022. Då ville de veta när lånen uppstått. Tror bolagen vill "fula" lite.

Idag kom den dagen som jag väntat så länge på och idag kom beslutet om att jag får beviljad skuldsanering! Betalplanen blir tre år! Nu är de tre veckor med lång väntan att se allt bli nollat!

Mitt skuldsanerings beslut blev laga kraft vunnit för cirk en vecka sen och all skulder är nollade hos kronofogden.

men ngn som vet att nu efter beslutet har vunnit laga kraft så har jag fått uc, sergel bedömning och creditsafe tagen på mig av olika inkssobolag. Varför tar dom det efter och inte innan beslut?

Mitt skuldsanerings beslut blev laga kraft vunnit för cirk en vecka sen och all skulder är nollade hos kronofogden.

men ngn som vet att nu efter beslutet har vunnit laga kraft så har jag fått uc, sergel bedömning och creditsafe tagen på mig av olika inkssobolag. Varför tar dom det efter och inte innan beslut?
Det kommer att pågå hela sanering ( kanske), de håller koll på din ekonomi.

Det är något du får räkna med under hela din sanering. Inte alla bolag gör det. Jag fick nån upplysning varje år efter att inkomstdeklarationen var uppdaterad. Dom håller koll på så man inte plötsligt börjat tjäna väldigt mkt mer o inte begärt omprövning för det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp