Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntat 1 år. Dags för samlingslån.

DNB godkände lånet efter verifiering via Kreditz (trodde det var kört) och har gjort en utbetalning till mitt konto.
Hade 1 FF och 2,3 % i risk på UC innan jag sökte samlingslån på 130 000. På UC-kopian som bankerna har tagit står det att jag har 2,12% i UC-risk konstigt nog.

Idag har jag bara lån hos Marginalen och DNB. Går ner från ca 11500 kr i avgifter per månad till 4500 kr. Ränta från över 20% ner till 7%. Väldigt glad att Nordax nekade mig tidigare.
Nu ska jag öppna konto på Handelsbanken och satsa på att få ett lån med rak amortering inom 6-12 månader. Då kan de titta på mina kontoutdrag hur mycket de vill.
Känns så skönt att bli av med inkassoskulden och krediterna samt lånen utanför UC. Min lycka är enorm och jag har lärt mig så otroligt mycket genom att ta del av era tips här. Kunde ingenting om betydelsen av FF, hur negativt krediter påverkar UC och vilka banker som är smidiga etc innan jag började läsa i detta forum. Tack till er alla! :folded: <3

Bra jobbat och grattis!!
Det verkar ju ändå att funka att söka igen så tätt inpå! Jag fick ett samlingslån i nov jag också ju. Skulle behövt 100’ till egentligen och frågan är om jag ska våga prova faktiskt.

Otroligt men bra strategi ändå. Så du har verkligen ansökt om två olika samlingslån hos samma L.F Lendo och fick totalt 350tkr+130tkr under bara 8 dagar?! Stämmer det eller har jag läst fel hahaha. Och folk snackar här att nej det går inte o man MÅSTE vänta minst tre månader. Får jag fråga hur blev ditt betyg nu samt scoring

Otroligt men bra strategi ändå. Så du har verkligen ansökt om två olika samlingslån hos samma L.F Lendo och fick totalt 350tkr+130tkr under bara 8 dagar?! Stämmer det eller har jag läst fel hahaha. Och folk snackar här att nej det går inte o man MÅSTE vänta minst tre månader. Får jag fråga hur blev ditt betyg nu samt scoring
Tror inte någon sagt att man MÅSTE vänta 3-6 månader, dock är det bäst att vänta 3-6 månader. Och hade man väntat så hade säkerligen räntan varit mycket bättre jämfört med nu, Om du tittar på skillnaden på ränta från de första erbjudanden samt den andra så ser du det.

Tror inte någon sagt att man MÅSTE vänta 3-6 månader, dock är det bäst att vänta 3-6 månader. Och hade man väntat så hade säkerligen räntan varit mycket bättre jämfört med nu, Om du tittar på skillnaden på ränta från de första erbjudanden samt den andra så ser du det.
Du tror eller inte det spelar ingen roll. Kommentarerna finns på forumet, har absolut inte nämt 6 månader heller och min fråga till hen handlar inte om det så det är onödig diskussion. Räntan är fortfarande nästan samma, runt 7. Trevlig helg

Ja, det stämmer. Eftersom man måste vänta 8 dagar innan man kan ansöka om nytt lån via Lendo så väntade jag 8 dagar för att söka nytt samlingslån.
23 november fick jag samlingslån på 350 000 från Marginalen. Den 1 december sökte jag samlingslån på 130 000 och fick flera erbjudanden.
Jag har ju bifogat bilder från alla erbjudanden från båda tillfällena från Lendo.

Jag har fortfarande inte kunnat se vad min UC-score har blivit nu pga driftstörningar.

Ja, det stämmer. Eftersom man måste vänta 8 dagar innan man kan ansöka om nytt lån via Lendo så väntade jag 8 dagar för att söka nytt samlingslån.
23 november fick jag samlingslån på 350 000 från Marginalen. Den 1 december sökte jag samlingslån på 130 000 och fick flera erbjudanden.
Jag har ju bifogat bilder från alla erbjudanden från båda tillfällena från Lendo.

Jag har fortfarande inte kunnat se vad min UC-score har blivit nu pga driftstörningar.
Ja, har sett dom tidigare. Otroligt bättre ränta med DNB efter bara 8 dagar än Nordaxs som var 7.77 . Jag menade att man kan se det nya betyget/risken på den nya UC kopian hos Kivra tex. I vilket fall grattis och lycka till.

Ja, har sett dom tidigare. Otroligt bättre ränta med DNB efter bara 8 dagar än Nordaxs som var 7.77 . Jag menade att man kan se det nya betyget/risken på den nya UC kopian hos Kivra tex. I vilket fall grattis och lycka till.
På nya kopian från UC stod det att jag har 2,10% risk på vissa och 2,12% på andra. Konstigt eftersom jag hade 2,3% innan ansökan. Hur kan betyget förbättras efter ansökan?

På nya kopian från UC stod det att jag har 2,10% risk på vissa och 2,12% på andra. Konstigt eftersom jag hade 2,3% innan ansökan. Hur kan betyget förbättras efter ansökan?
Vissa banker har olika kriterier, har inte hämtat den nya uppdateringen så jag tror det blir lite pytte sämre vid nästa uppdateringen, slutat av december

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp