Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntat 1 år. Dags för samlingslån.

Marginalen brukar vara jätte smidig och bra så tror inte det blir några problem där
Hoppas det :folded:
Vet du när man får bekräftelse på att utbetalning har genomförts?
Signerade skuldebrevet och väntar på återkoppling. Ska jag vänta på att betalningen kommer på kontot eller blir jag informerad först om att skuldebrevet är godkänt och att det kommer göras en utbetalning?

Blev avslag till slut från Nordax. Valde nu att gå vidare med Marginalen. Kanske lika bra, bättre ränta och inom kort kan jag få ett lån på 150 000 och släcka de två sista lånen, Fairlo samt Brixo. Ingen brådska med dem. Med lånet från Marginalen kan jag släcka mina värsta lån, inkassoskulden samt krediterna. Därefter lär det bli fin UC-score. Har 2,3% nu och 1 FF.

Jag har signerat skuldebrevet från Marginalen digitalt. Behövde bara skicka en kopia på ID-kort. Så nu hoppas jag att det inte blir något strul här. Vill inte ha några överraskningar som kontoutdrag via Kreditz eller lösenkrav. Kommer må så bra om jag får mejl om att pengarna är utbetalda och på väg. Svårt att pusta ut innan dess...
Får jag fråga varför blev det avslag? Pga inkasso?

Bilagor

• 5476EAD7-3E82-464B-90D0-7A74B4313551.jpeg
    5476EAD7-3E82-464B-90D0-7A74B4313551.jpeg
    292.6 KB · Visningar: 229
Hoppas det :folded:
Vet du när man får bekräftelse på att utbetalning har genomförts?
Signerade skuldebrevet och väntar på återkoppling. Ska jag vänta på att betalningen kommer på kontot eller blir jag informerad först om att skuldebrevet är godkänt och att det kommer göras en utbetalning?
Du får ett sms innan om jag minns rätt. Borde komma imorgon och antingen samma dag eller dagen efter har du pengarna på kontot

Blev avslag till slut från Nordax. Valde nu att gå vidare med Marginalen. Kanske lika bra, bättre ränta och inom kort kan jag få ett lån på 150 000 och släcka de två sista lånen, Fairlo samt Brixo. Ingen brådska med dem. Med lånet från Marginalen kan jag släcka mina värsta lån, inkassoskulden samt krediterna. Därefter lär det bli fin UC-score. Har 2,3% nu och 1 FF.

Jag har signerat skuldebrevet från Marginalen digitalt. Behövde bara skicka en kopia på ID-kort. Så nu hoppas jag att det inte blir något strul här. Vill inte ha några överraskningar som kontoutdrag via Kreditz eller lösenkrav. Kommer må så bra om jag får mejl om att pengarna är utbetalda och på väg. Svårt att pusta ut innan dess...
Något förvirrad;) men om man skrivit under ett skuldebrev, innebär det då inte att lånet är godkänt. Att dem redan kollat upp alla uppgifter som behövs och därmed godkänt lånet? Eller kan dem dra tillbaks det efter signering av skuldebrev

Något förvirrad;) men om man skrivit under ett skuldebrev, innebär det då inte att lånet är godkänt. Att dem redan kollat upp alla uppgifter som behövs och därmed godkänt lånet? Eller kan dem dra tillbaks det efter signering av skuldebrev
Hos Nordax fick jag avslag trots allt.
Skrev under skuldebrev. Fick mejl om att utbetalning kommer ske inom 1-2 dagar. Jag såg att autogiro var kopplat på mitt konto. Sedan fick jag sms om att mitt konto måste verifieras via Kreditz. Efter det blev det avslag. Därför kan jag inte slappna av förrän Marginalen har överfört pengarna till mitt konto.

Står oftast i allmänna villkoren att banken kan slå av i efterhand om ny information kommer fram.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp