Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntar på skuldsanering och restskatt...

Jag hade en helt färsk skatteskuld ! Och den var på 16k och den ingick utan problem!

Ja men det beror ju på när du får inledande och när skulden är skapad.
I det här exemplet kan det ju vara som så att skulden kommer efter inledandet.

Ja men det beror ju på när du får inledande och när skulden är skapad.
I det här exemplet kan det ju vara som så att skulden kommer efter inledandet.
Min skatteskuld kom i april och fick inledande augusti ! Tror allt handlar lite med om storleken ! Kanske upp till 20k ok ! Pratar vi 50-100k då kanske dom drar öronen åt sig !

Ja frågan är ju med om man ska dra sin reseersättning och på så sett få ned den. Men då fastställs den inte från juni.
Ja varför skulle du inte? Finns det en rimlig anledning att inte försöka minska en skuld?

Min skatteskuld kom i april och fick inledande augusti ! Tror allt handlar lite med om storleken ! Kanske upp till 20k ok ! Pratar vi 50-100k då kanske dom drar öronen åt sig !

Ja men då hade ju ditt belopp fastställts.

I det här fallet har han ju eventuellt inledande först - sen fastställs skulden...

Samma som för mig, jag fick inledande i februari. Om jag får återkrav så kommer det inte att vara inkluderat i min skuldsanering utan min buffert ska täcka det.

Ja varför skulle du inte? Finns det en rimlig anledning att inte försöka minska en skuld?
Att den ej fastställs och jag får börja om. Då blir det definitivt ett nej. Men lägga in reseersättning efter att den fastställs det måste ju funka.

Jag fick inledande i februari 2022. Fick skattebesked mars 2022 med en restskatt på ca 6000kr.
Meddelade min handläggare och han la in den i betalplanen och han förklarade att den skulden uppkom innan inledande eftersom det gällde beskattningsåret 2021.

Skulden ska väl ha uppstått, inte fastställts?
Vad jag vet så ingår tex böter, säg att man kör för fort idag, erkänner inte, inledande på måndag, domstol dömer ut böter i juli, då är vad jag vet den skulden med i skuldsanering men förmodligen prekluderad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp