Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vänta eller inte vänta?Det är frågan

Alla andra syns enligt min senaste UC som tog 2020-02-17.

Står - 6Krediter
Kontokredit 29.773¨
Blanco - 429 436.
Dock väldigt länge sen nu, var lånen aktiva då eller var det inkasso redan då?
Du kan se missbrukad kredit på minuc och vad som finns på din uc där.
Med tanke på lånen som sagts upp känns det konstigt om inte någon av dem hade gett anmärkning tyvärr..

Dock väldigt länge sen nu, var lånen aktiva då eller var det inkasso redan då?
Du kan se missbrukad kredit på minuc och vad som finns på din uc där.

De var aktiva då. Blev sen tvungen att släppa allt då det inte längre gick att betala, förutom Credway som kunde återkalla.

Så mycket möjligt att det ser värre ut nu, måste beställa hem ett färskt UC har jag förstått.

Mycket av mitt hopp ligger i att min risk ska förbättras med nya deklarationen, och att alla förfrågningar försvinner nästa månad.

Önsketänkande?

De var aktiva då. Blev sen tvungen att släppa allt då det inte längre gick att betala, förutom Credway som kunde återkalla.

Så mycket möjligt att det ser värre ut nu, måste beställa hem ett färskt UC har jag förstått.

Mycket av mitt hopp ligger i att min risk ska förbättras med nya deklarationen, och att alla förfrågningar försvinner nästa månad.

Önsketänkande?
Ifall dem har gått till inkasso så kan dem försvinna från uc (en del inte alla bolag) vilket är till din fördel.
Men Ica exeter och avida tror jag alla ge missbrukad kredit vilket såklart är väldigt dåligt.
Men när nya inkomsten kommer och FF är borta så klart betyget blir bättre då handlar det bara om du har anmärkningar eller ej

Kan någon med erfarenhet svara på denna fråga?

Jag funderar på att göra en chansning hos Fairlo. Höja från 2000:- till 50 000:-, betalar varje månad sen ca 5-6 månader tillbaka.
När man ska ansöka så står det "Månadskostnad för ytterligare lån", kan dem se min höga belåning som står på UC?

Tror mitt Bisnode betyg var en 1 i början av 2020, men har nu lite högre inkomst sen dess.

Kan jag skriva ett lägre belopp i ansökan utan att riskera att försämra min ansökan? Har ju redan tillräckligt dåliga förutsättningar som det är.

Tacksam för svar.

Jag funderar på att göra en chansning hos Fairlo. Höja från 2000:- till 50 000:-, betalar varje månad sen ca 5-6 månader tillbaka.
När man ska ansöka så står det "Månadskostnad för ytterligare lån", kan dem se min höga belåning som står på UC?

Tror mitt Bisnode betyg var en 1 i början av 2020, men har nu lite högre inkomst sen dess.

Kan jag skriva ett lägre belopp i ansökan utan att riskera att försämra min ansökan? Har ju redan tillräckligt dåliga förutsättningar som det är.

Tacksam för svar.
Sök, var 3 månad så kan man höja med 10.000, om du skött betalningarna. Så du borde ju få 20 kanske 30k hos fairlo.

En annan sak jag tänkte på när jag skummade igenom tråden. Dinnriskprognos, är det nu eller är det som dina andra uppgifter från februari förra året? Ladda ner Kreddy appen så ser du din risk där :)

Tacksam för svar.

Jag fick höja till 50.000 med en 1:a på Bisnode. Tror det var en hel del som fick det, bara man har bra historik på sina inbetalningar. Jag skulle absolut prova att höja fairlo och söka på 50 K.

Sök, var 3 månad så kan man höja med 10.000, om du skött betalningarna. Så du borde ju få 20 kanske 30k hos fairlo.

En annan sak jag tänkte på när jag skummade igenom tråden. Dinnriskprognos, är det nu eller är det som dina andra uppgifter från februari förra året? Ladda ner Kreddy appen så ser du din risk där :)

Nä dem där 26,5% är färska från Kreddy. Såg att jag hade 6% i Februari förra året, så allt som gick till Inkasso förstörde prognosen.

Jag fick höja till 50.000 med en 1:a på Bisnode. Tror det var en hel del som fick det, bara man har bra historik på sina inbetalningar. Jag skulle absolut prova att höja fairlo och söka på 50 K.

Aa får göra en chansning, går ju ändå via Bisnode så spelar väl ingen roll om jag väntar direkt.

Aa får göra en chansning, går ju ändå via Bisnode så spelar väl ingen roll om jag väntar direkt.
Du kommer kunna höja. Dom bryr sig faktiskt inte om din kreditrisk, om du har ett aktivt lån där nu som du skött betalningarna på:)

Du kommer kunna höja. Dom bryr sig faktiskt inte om din kreditrisk, om du har ett aktivt lån där nu som du skött betalningarna på:)
Får ju dock inte ha nya anmärkningar för att låna där. Och risken finns ju då om det blivit missbrukad kredit.
Men försök absolut inte så mkt att förlora!
Men tycker folk ge falska förhoppningar mkt här, ofta många säger "det är lungt du kommer få det inga problem"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp