Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vägen framåt - 1,3 miljoner - vad är bäst?

Borde ju ändå spela roll hur gammal man är. Enorm skillnad mellan att vara 65 och 85 i sammanhanget kan jag tycka men så kanske det inte fungerar? Jag är själv 53 nu och brukar säga att jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra när jag blir vuxen:) Hoppas kunna disputera iaf, men nu har jag haft en liten paus från akademin sedan 2008 (skulle bara ta ett jobb över sommaren då men är kvar än) så fan vet. Det kan väl hur som helst inte skada att ha med henne som medsökande väl?
Det har inte enbart med åldern att göra utan inkomsten. Som pensionär har man oftast en betydligt lägre inkomst än när man arbetar. Låt säga att du plötsligt saknar betalningsförmåga för ditt lån och din mor blir betalningsskyldig, då ska hennes pension täcka kostnaden för lånet och funka med KALP-kalkylen. Där räknas inte befintligt sparande in. Eller om din mor är av hög ålder så räknar man inte henne som ett ”skydd” för lånet då man inte vet att hon kommer hänga kvar de 10-15 åren (tex) som lånet löper på.

Säger inte att det är omöjligt. Men antagligen enklare hos nischbankerna. Sen kan ju en förälder som är pensionär ha ett stort övervärde i bostaden banken kan ta hänsyn till men då behöver du ta ställning till om det skulle vara värt att hon fick belåna huset mer för att kunna betala lån om du nu inte skulle kunna det. Det sistnämnda är betydligt vanligare att få igenom då banken får en säkerhet på lånet.

Förhoppningsvis så behöver din mor aldrig betala på lånet alls men du vet bankerna, hängslen, livrem och allt det där…

Lycka till, uppdatera gärna hur det gick man får ju aldrig veta om man inte testar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp