Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uttag pension, vid 32 år ålder

Är det inte bättre att åka på löneutmätning nu istället för att bo under en järnvägsbro sen? Pensionen räcker knappt till som den är nu varför ta ut den i förtid?

Vet inte hur det är nu, men tidigare hette det att det ska ge en varaktig förbättring, att släcka något akut innebär väl kanske inte det

Det är samma nu med varaktigheten. Man ska vara på obestånd som absolut inte går att lösa på något som helst annat vis. Återköpet av pensionen ska varaktigt förändra situationen, lösa obeståndet OCH det ska med inkomsterna och utgifterna sen vara hållbart. Och säkert nåt mer jag glömt. Jag tror det är dels att ha gjort allt för att minska obeståndet (billigare boende, sänkta levnadskostnader ner till normen osv) och dels att man ska ha en stabil varaktig ekonomi som går ihop efteråt som fäller de flesta?

Men teoretiskt iaf så lever man på normnivå, bor så billigt det går samt framgent har en stabil ekonomi som med råge täcker utgifter enligt schablon enligt konsumentverket eller liknande så ska man fortfarande kunna beviljas OM banken eller försäkringsbolaget etc går med på att skriva över ägandet till en.

Skulle vara intressant att se hur många som faktiskt blir aktuella per år?

Och som nån annan sa - det är nog bättre med utmätning eller skuldsanering än att bli fattigpensionär på garantipension som gammal...

Känns bull att jobba in 5 miljoner till pensionen och sen dö när man är 65.

Jaaaa håller med . Man vet inte ens om man lever då liksom med den press man lever under med skyhöga skulder

Jag hade också tagit ut pensionen nu istället.

Ingen annan som ångrar att man inte bodde hemma tills man var 21-22. Spara alla löner o sen fortsätta...

Tänk att man är 32 och har mer lån än kapital.

Hade man bara lagt undan i snitt 1000 kr sen man var 19 år hade man haft över 150 k

Jaaaa håller med . Man vet inte ens om man lever då liksom med den press man lever under med skyhöga skulder
Ja fy vad det sliter.
Mer o mer krämpor och känner mig tio år äldre helt plötsligt :(
Kan inte vara bra för kroppen:(

Känns bull att jobba in 5 miljoner till pensionen och sen dö när man är 65.

Absolut. Men om man tar ut pensionen och blir 82...

Eller man blir sjuk och har ingen möjlighet arbeta in ny pension.

Man kan aldrig vara säker tyvärr. Jag var sjuk två år i början av min karriär och studerade (med deltidsjobb) 6 år mitt i den period min lön borde utvecklats som mest. Det märks och märks rejält i min pensionsprognos.

Så ta ut sin pension och verkligen kunna lösa allt. Permanent. Sure.

Men ta det rätt nu - om samlingslån osv inte hjälpt för man inte klarat bryta sitt beroende t ex. Vad är oddsen ta ut pensionen räcker? Eller är risken pensionen går samma väg? Det är också en aspekt att ta med. Är man innerst inne helt helt säker på att den går rätt väg, löser allt for life och man sen kan hålla sig på banan samt jobba ihop ny?

För garantipension blir ungefär samma läge som när man är hårt skuldsatt men under en period när hälsan generellt är sämre.

Så det är otroligt många aspekter att väga in. Och troligen finns inget generellt rätt svar för alla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp