Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag som ledde till betalningsanmärkning

Hej,

tyvärr gick det så långt att min faktura hamnade hos kronofogden och efter förfallet datum betalade jag två dagar sent på förmiddagen. Hade inte hört något ifrån dom men på kvällen vid ca 22 fick jag på kivra om att utslaget fastställts och i och med det fick jag en betalningsanmärkning. Är det värt att ansöka om återvinning för att få bort utslaget i mitt fall eller är det bara att acceptera det?

Ingen aning om det går eller inte eller hur det går till med återvinning. Men det är väll värt ett försök om det bara är 2 dagar det handlar om, mitt i allt får du en shysst handläggare som hanterar. Går det så slipper du anmärkning i 3 år, går det inte så har du i varje fall försökt. Så inget att förlora

Ingen aning om det går eller inte eller hur det går till med återvinning. Men det är väll värt ett försök om det bara är 2 dagar det handlar om, mitt i allt får du en shysst handläggare som hanterar. Går det så slipper du anmärkning i 3 år, går det inte så har du i varje fall försökt. Så inget att förlora
På vilket vis har det betydelse vilken handläggare man har?

På vilket vis har det betydelse vilken handläggare man har?
Bara en gissning - som jag skrev kan jag inget om återvinning: Brukar vara så hos KFM att vissa handläggare är mer schyssta än andra, i varje fall skuldsaneringsärenden godkänner en del som en del andra handläggare skulle neka.

Är det bara 1-2 dagars skillnad kanske vissa kan tänka sig göra ett undantag om det är första gången och ta bort utslaget medan andra inte gör det.

Oavsett var poängen bara att det är värt att prova för att det inte finns något att förlora på det. Inte skapa ännu en onödig diskussion om sidospår

Senast ändrad:
Hur går återvinning till? Någon som har erfarenhet?

Bara en gissning - som jag skrev kan jag inget om återvinning: Brukar vara så hos KFM att vissa handläggare är mer schyssta än andra, i varje fall skuldsaneringsärenden godkänner en del som en del andra handläggare skulle neka.

Är det bara 1-2 dagars skillnad kanske vissa kan tänka sig göra ett undantag om det är första gången och ta bort utslaget medan andra inte gör det.

Oavsett var poängen bara att det är värt att prova för att det inte finns något att förlora på det. Inte skapa ännu en onödig diskussion om sidospår
Kfm kan inte ta bort utslaget alls oavsett hur schyst man är. Det skulle också behöva utredas när betalning skett och ha en massa kontakt kring det för att ena veta hur det ligger till..

Hur går återvinning till? Någon som har erfarenhet?
Kfm handlägger inte återvinningen, det gör tingsrätterna.
Kfm bara lämnar över akten till domstolen och väntar sedan på att då beslut från tingsrätten.
Det troliga är att sökande inte kommer betala tilläggsavgiften och då beslutar tingsrätten att undanröja utslag och avskriva målet.
Om det påverkar anmärkningar vet jag inte, men man kan räkna med att finnas i lexbase.

Tack. Jag har skickat in det. Får se hur resten går vidare.
En kanske dum fråga, syns detta även eventuellt i ett brottsregister för framtida arbetsgivare?

Tack. Jag har skickat in det. Får se hur resten går vidare.
En kanske dum fråga, syns detta även eventuellt i ett brottsregister för framtida arbetsgivare?
Nej, utslag kommer inte i belastningsregistret

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp