Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag kronofogden och lite andra frågor

Hej,

jag försöker förstå mig på detta hav men har suttit i flera timmar och blir icke klokare. Jag har fått utslag på tre skulder men jag kan inte se dem inne på mina sidor på kronofogdens hemsida. Utslagen meddelades 2020-02-27 så mina frågor är egentligen:

- när kommer dem begära löneutmätning/kontakta arbetsgivare?
- om jag får skatteåterbäring i början av april, kommer jag hinna få det utbetalt innan kronofogden tar dem?
- kan jag undvika löneutmätning på något sätt nu utan att betala in hela de beloppen eller är det för sent för betalplan?

har alltså bara fått utslag, de första någonsin så har dålig koll och blir inte smartare av kronofogdens hemsida... tack för hjälpen

Hej,

jag försöker förstå mig på detta hav men har suttit i flera timmar och blir icke klokare. Jag har fått utslag på tre skulder men jag kan inte se dem inne på mina sidor på kronofogdens hemsida. Utslagen meddelades 2020-02-27 så mina frågor är egentligen:

- när kommer dem begära löneutmätning/kontakta arbetsgivare?
- om jag får skatteåterbäring i början av april, kommer jag hinna få det utbetalt innan kronofogden tar dem?
- kan jag undvika löneutmätning på något sätt nu utan att betala in hela de beloppen eller är det för sent för betalplan?

har alltså bara fått utslag, de första någonsin så har dålig koll och blir inte smartare av kronofogdens hemsida... tack för hjälpen
Skulderna kommer synas när dom begär verkställande/skuld att betala .. när det blivit registrerat så kommer skulden synas !

Jag har upplevt att det nästan är omöjligt att förhandla när det gått så långt som utslag och verställande faktiskt ... både Lowell och Svea !

Vet du ungefär hur lång tid brukar ta? Mm, en av mina är Lowell men kommer nog släppa hela skiten och flytta ut
Lowell var snabbast hos mig .. dom skickade direkt efter utslag till verkställande och där har du 14 dagar på dig att betala och gör du inte det så kommer inkomst papper efter ett tag .. nog lite olika hur fort det kommer ...

Processen hos Kronofogden sker i två steg. I det första steget ansöker man om betalningsföreläggande för att kunna få en exekutionstitel (utslag) som kan användas för att ansöka om verkställighet. Steg två är att ansöka om verkställighet (utmätning) vilket inte alltid är ett måste när ett utslag meddelas då borgenären bestämmer detta själv.

Om de ansöker om utmätning innan den 2020-03-06 kommer de att vara med på utmätningen av skatteåterbäringen vilket jag tror att de kommer att göra. Det enda sättet att undvika en ev utmätning är just att fullbetala skulden eller så försöker du komma överens med borgenären om en uppgörelse. Jag rekommenderar att du ringer under dagen. Hojta till om du har ytterligare frågor!

Processen hos Kronofogden sker i två steg. I det första steget ansöker man om betalningsföreläggande för att kunna få en exekutionstitel (utslag) som kan användas för att ansöka om verkställighet. Steg två är att ansöka om verkställighet (utmätning) vilket inte alltid är ett måste när ett utslag meddelas då borgenären bestämmer detta själv.

Om de ansöker om utmätning innan den 2020-03-06 kommer de att vara med på utmätningen av skatteåterbäringen vilket jag tror att de kommer att göra. Det enda sättet att undvika en ev utmätning är just att fullbetala skulden eller så försöker du komma överens med borgenären om en uppgörelse. Jag rekommenderar att du ringer under dagen. Hojta till om du har ytterligare frågor!
Jag frågade om jag kunde erbjuda 40 000 kr av 50 000 kr , dom vägra dra tillbaka gäller även Lowell ! Stenhårda ! Har det gått så långt som verkställande så får man nog betala hela eller köra en löneutmätning faktiskt

Jag frågade om jag kunde erbjuda 40 000 kr av 50 000 kr , dom vägra dra tillbaka gäller även Lowell ! Stenhårda ! Har det gått så långt som verkställande så får man nog betala hela eller köra en löneutmätning faktiskt

Väldigt märkligt att inte godta att du betalar 40 000 kr på en skuld som är på 50 000 kr för att återkalla ärendet och lägga upp en amorteringsplan. Det är ju en superbra deal för inkassobolaget. Om det inte går att få till en uppgörelse så är den krassa sanningen att skulden får betalas genom utmätning (löneutmätning, skatteåterbäring och ev tillgångar).

Eller du kanske menade att du erbjöd en ackordsuppgörelse? Dvs att du betalar 40 000 kr mot att resterande skuld återkallas från KFM och skrivs av.

Lowell, Lindorff som det hette när jag släppte mitt gick inte ens med på en hållbar avbetalning vid första inkassobrevet. De krävde att skulden skulle a betalas på 6 månader vilket var omöjligt för mig. De är orsaken till att jag släppte allt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp