Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag, kommer jag hinna få skatteåterbäring

Hur många delgivningar är det att vänta för dig?
Vad är planen?

Hur många delgivningar är det att vänta för dig?
Vad är planen?
Vet inte hur många delgivningar det blir. Släppte allt i jan och har skrivit på några delgivningar på skitsummor, alltså några obetalda månadsavier. Nu har mellanlånen, dvs de fyr o femsiffriga lånen sagt upp lånen. Så i slutet av maj förväntas kag ha många uppsagda lån från långivarna att ha möjlighet att betala in istället för att de sänder till KF. Då jag redan nu lever på hyra o allt på A-kassa så är det så klart omöjligt att betala någonting. Det verkar som många långivare kör med sina inkassobolag i 3 månader och sedan säger upp lånet o skickar hela klumpen till KF. Eftersom mycket av klumparna har förfallodag i maj, lägg till delgivningar o delgivningspåminnelser så verkar det som att mina drygt 40K jag ska få tillbaka på skatten inte hinner utmätas. Räknar med att dessa medel ut i kontanter o i alla fall få en dräglig sommar. Efter sommaren o så fort jag fixat jobb så tänker jag mig att söka skuldsanering. Men det förvånar mig i skrivande stund vad få av alla mina gäldenerna som skickat ännu till KF. Det ligger mycket o lurar på inkassobolag. Det börjar bli delgivningsmans nivå på en del av mina skulder och man kan undra hur lång tid det tar innan de spikar skulderna?

Du kan ringa in och delge dig själv.
Spikning tar någon månad eller så.. innan dess söker man dig på jobbet.

Vad menas med spikning?

Kfm ska söka personen ett visst antal gånger och få bekräftat att personen varit synlig inom viss tid osv så kan personen delges genom att fästa handlingarna på ytterdörren eller lägga dom i brevlådan

Du kan ringa in och delge dig själv.
Spikning tar någon månad eller så.. innan dess söker man dig på jobbet.

@Lasseman sorry, men jag hänger inte med här...vänligen förtydliga...varför söker man vederbörande på hens jobb?!
Är det för att man inte har skrivit på delgivnibgskvitton som först har skickats per post ?!
Hur beter Ni Er när Ni uppsöker någon på hens arbete? Säger Ni till den som öppnar dörren typ: ”hej, vi kommer från Kronofogden och vi söker Åke Persson...”.
Suck & stånk vad förnedrande om så fallet skulle vara... Hur undviker man den typen av förfarande från Er sida ?!

@Lasseman sorry, men jag hänger inte med här...vänligen förtydliga...varför söker man vederbörande på hens jobb?!
Är det för att man inte har skrivit på delgivnibgskvitton som först har skickats per post ?!
Hur beter Ni Er när Ni uppsöker någon på hens arbete? Säger Ni till den som öppnar dörren typ: ”hej, vi kommer från Kronofogden och vi söker Åke Persson...”.
Suck & stånk vad förnedrande om så fallet skulle vara... Hur undviker man den typen av förfarande från Er sida ?!

Varför vi söker folk på jobbet? För att personen ska delges och kvitton på det som skickats ut inte har kommit in. På dagtid är det ganska stor chans att träffa på personen på jobbet också, så det är ju ett bra ställe att söka på.
Jag brukar bara fråga "hej, jag skulle prata med Åke Persson" frågor dom vem jag är så är jag Lars, frågar dom var jag kommer från (vilket inte sker jätteofta, men det sker) säger jag kronofogden.

Hur man undviker? Med risk för att verka lite sarkastisk, men ett väldigt lätt sätt är att man öppnar posten och skriver på dom kvitton som finns i kuverten och skickar in dom i svarskuverten som bifogas, då blir man delgiven och delgivningsfolket behöver inte leta.:)

Det går även under vissa förutsättningar att delge genom chefen på arbetsplatsen, chefen får då skriva på och överlämna handlingarna till personen.

Varför vi söker folk på jobbet? För att personen ska delges och kvitton på det som skickats ut inte har kommit in. På dagtid är det ganska stor chans att träffa på personen på jobbet också, så det är ju ett bra ställe att söka på.
Jag brukar bara fråga "hej, jag skulle prata med Åke Persson" frågor dom vem jag är så är jag Lars, frågar dom var jag kommer från (vilket inte sker jätteofta, men det sker) säger jag kronofogden.

Hur man undviker? Med risk för att verka lite sarkastisk, men ett väldigt lätt sätt är att man öppnar posten och skriver på dom kvitton som finns i kuverten och skickar in dom i svarskuverten som bifogas, då blir man delgiven och delgivningsfolket behöver inte leta.:)

Det går även under vissa förutsättningar att delge genom chefen på arbetsplatsen, chefen får då skriva på och överlämna handlingarna till personen.

Ja, med risk/sannolikhet för att Du låter sarkastisk, så hör jag alldeles tydligt vad Du säger...
Tack !
Detta var redan vad jag hade i bakhuvudet...att folk just inte skickade in delgivningskvittona...men jag ville ha Ditt klargörande i ämnet ! Tack !
Än mer önskar man nu att KIVRA användes för detta ändamål...inte minst då otroliga mängder post försvinner under en resa från avsändare till mottagare... :( och näää, det är ingen överdrift !
Vi tvingas nuförtiden skicka allla signade hyresavtal med rekommenderad post upp till vårt huvudkontor i Stockholm enkom för att föööör många av dessa värdehandlingar har försvunnit under resan... :(

Man har börjat med lite utskick via kivra, men i liten skala, tror det är protokoll efter försäljning av lösöre eller så. Tanken är väl (antar jag) så småningom att betalningsförelägganden ska gå den vägen också.

Att post försvinner är ju känt. Det verkar dock lite konstigt att just all post från just oss försvunnit, framförallt när man ser den ligga där i brevlådan/brevinkastet :) och även att det ganska ofta är samma personers post som i så fall inte kommit fram. Dessutom månad efter månad:rolleyes:

Man har börjat med lite utskick via kivra, men i liten skala, tror det är protokoll efter försäljning av lösöre eller så. Tanken är väl (antar jag) så småningom att betalningsförelägganden ska gå den vägen också.

Att post försvinner är ju känt. Det verkar dock lite konstigt att just all post från just oss försvunnit, framförallt när man ser den ligga där i brevlådan/brevinkastet :) och även att det ganska ofta är samma personers post som i så fall inte kommit fram. Dessutom månad efter månad:rolleyes:

Ouch, ja den sista paragrafen i Ditt svar kan jag inte argumentera om... Märkligt hur folk beter sig, men det är ju inte direkt ovanligt att människor i svåra/jobbiga situationer sticker ”huvudet i sanden” och låtsas som att problemet ej existerar... Synd bara att hen inte inser att det får än större konsekvenser i förlängningen... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp