Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utslag kfm

Det vet jag faktiskt inte. Möjligen ryker dom vid maxbeslut
Okej. Tänkte på en sak till när vi tidigare diskuterade hyran så fanns det en maxhyra annars fick man behålla mindre . Men existensminimum har man väl alltid rätt till eller tänker jag fel.
Bara väntar nu på papper om inkomst redovisning bör dyka upp när som helst.
Dom hinner nog inte utmäta denna månad troligtvis.

En fråga.

Jag skrev under delgivningskvitto 10 juni, det betyder att 20 juni ska skulden vara betald. Klarar jag mig från utslag (betalningsanmärkning) om jag betalar den 19e eller måste man betala tidigare?
Betalar du så sent bör du nog skicka inbetalnings kvitton att skulden är betald, då det tar några dagar innan dom ser betalningen.

Okej. Tänkte på en sak till när vi tidigare diskuterade hyran så fanns det en maxhyra annars fick man behålla mindre . Men existensminimum har man väl alltid rätt till eller tänker jag fel.
Bara väntar nu på papper om inkomst redovisning bör dyka upp när som helst.
Dom hinner nog inte utmäta denna månad troligtvis.
Ja, ellee normalbeloppet som det heter numera får man ju alltid behålla, det är väl för 2 vuxna 8133 kr tillsammans.
Om det nu sedan är så att man bedömer att boendekostnaden är uppåt väggarna så den ska minskas, så får påverkar det inte de 8133 kr något. Men följden blir ju att om man får behålla 9000 istället för 14000 för hyran så måste ni ta 5000 från något annat, eller flytta..

Ja, ellee normalbeloppet som det heter numera får man ju alltid behålla, det är väl för 2 vuxna 8133 kr tillsammans.
Om det nu sedan är så att man bedömer att boendekostnaden är uppåt väggarna så den ska minskas, så får påverkar det inte de 8133 kr något. Men följden blir ju att om man får behålla 9000 istället för 14000 för hyran så måste ni ta 5000 från något annat, eller flytta..
Okej tack för svar, vi fick hyreshöjning nu också så hyran kommer ligga på 11300kr per månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp